Anvelope camioane

Articole informative anvelope camioane:

CARACTERISTICILE ANVELOPELOR PENTRU CAMIOANE

Potentialul de performanta al anvelopelor poate fi influentat in mod spectaculos de o multitudine de parametri de functionare – care pot fi identificati la nivel global sub forma de conditii de operare si intretinere. Pentru a putea optimiza performantele unei anvelope, este esential sa ne familiarizam mai intai cu caracteristicile de constructie ale acesteia si sa ii intelegem proprietatile mecanice.

anvelope camion

 Legenda:

 Componenta   Material   Functie 
 [1] Banda de rulare  Compus pe baza de cauciuc Canelurile trebuie sa asigure rezistenta ridicata la uzura si aderenta buna in orice conditii de drum. Uneori, acestea sunt compuse din doua tipuri de materiale diferite ( baza si strat superior). In acest caz, baza scade temperatura la nivelul canelurilor si rezistenta la rulare. 
 [2] Centura de otel Cabluri de otel introduse in compusul pe baza de cauciuc Mareste stabilitatea la rulare, reduce rezistenta la rulare si ofera anvelopelor o durata lunga de utilizare. Restrictioneaza deteriorarea caroseriei si mareste rezistenta structurala a anvelopei.
 [3] Carcasa de otel  Cablu de otel Confera anvelopei rezistenta structurala si proprietati de deflectie, sporeste dramatic confortul in timpul mersului.
 [4] Carcasa interioara  Compus pe baza de cauciuc Previne dispersarea aerului si umezelii in cazul anvelopelor fara camera.
 [5] Flancuri  Compus pe baza de cauciuc Protejeaza impotriva uzurii prin frecare si impotriva efectelor nocive ale vremii.
 [6] Elemente de ranforsare  pentru talon  Nylon, aramid, cabluri de otel Fixeaza capatul cablului de otel de centrul talonului. Ranforseaza talonul impotriva fortelor mari de forfecare.
 [7] Nucleul talonului  Cabluri de otel introduse in compusul pe  baza de cauciuc Asigura fixarea perfecta a anvelopei pe janta. 

 

Intretinere, reparatii, depozitare

Alegerea anvelopei potrivite in functie de recomandarile producatorului de anvelope reprezinta cheia unui proces de intretinere si îngrijire de succes. Standardul de calitate inalta a anvelopelor asigurat de recomandarile din acest capitol poate fi mentinut doar prin verificarea periodica a tuturor factorilor – de exemplu verificand periodic presiunea in roti si facand inspectii ale anvelopelor pe exterior (inclusiv a lateralelor interioare si exterioare si a celor dintre anve­lopele duble). Din acest motiv trebuie sa aveti intotdeauna la indemana dispozitive de verificare a presiunii si mici piese de schimb precum valve, capace si extensii.

Reparatii anvelope camioane

O avarie a anvelopei poate fi la inceput doar o deteriorare a stratului de cauciuc de suprafata. Cu toate acestea, aceasta deteriorare aparent superficiala se poate extinde la materialele de ranforsare ale anvelopei (carcasa/curea). De aceea, nu trebuie niciodata amanata chemarea (ducere) anvelopei la un specialist pentru a evalua avariile de suprafata detectate.

Deteriorarea materialelor de ranforsare – de exemplu, din cauza unei perforari cu un cui sau o taietura adanca – este extrem de peroiculoasa, deoarece praful si umezeala pot patrunde in interior in intervalul de timp de la producerea avariei si detectarea acesteia. Acest lucru poate duce la deteriorarea si mai grava a materialelor de ranforsare. Avariile ce provoaca scapari la nivelul materialelor de ranforsare vor duce la pierderea presiunii din roti.

Apoi, se merge pe anvelopa respectiva fara a fi umflata corespunzator si de aceea aceasta risca sa se deformeze. Toti acesti factori pot face ca o anvelopa sa nu mai poata fi reparata in momentul in care avaria este descoperita. Daca se incarca repararea acesteia, chiar si de catre un specialist, este posibil ca in final anvelopa tot sa cedeze din cauza zonelor deformate, altele decat cele afectate.

Adancimea caii de rulare

Urmatoarele cerinte sunt obligatorii din punct de vedere legal in majoritatea tarilor europene:

  • Anvelopele pneumatice pentru camioane si remorci trebuie sa aiba caneluri pe toata circumferinta lor si pe toata latimea lor.
  • Canelurile principale pentru anvelopele de camion trebuie sa aiba o adancime de cel putin 1mm, 1,6mm sau 2mm, in functie de legislatia din tara respectiva. De ex, limita in Marea Britanie este de 1mm. Adancimea modelului canelat trebuie masurata la nivelul canelurilor. Modelele tip pod sau elementele de ranforsare la baza canelurilor trebuie ignorate in acest context.
  • In cazul anvelopelor cu indicatori de uzura (TWI = Tire Wear Indicator, Indicatori de Uzura a Canelurilor), adancimea canelurilor trebuie masurata in canelurile in care se afla indicatorii de uzura. Indicatorii de uzura in cazul anvelopelor pentru vehicule comerciale sunt reprezentati de modele tip pod cu o inaltime de 1,6mm, care arata daca anvelopa a atins limita de uzura. Deci, adancimea canelurilor nu trebuie masurata niciodata in punctele unde exista indicatori de uzura, ci langa ele. Va rugam sa contactati reprezentanta dvs pentru a afla legislatia specifica fiecarei tari.

 

Depozitarea anvelopelor pentru camioane

Anvelopele trebuie depozitate in camere racoroase, uscate, intunecate si bine ventilate. Anvelopele fara jante trebuie depozitate in picioare. Evitati contactul cu combustibili, lubrifianti, solventi sau alte chimicale. Anvelopele imbatranesc mai repede daca sunt expuse direct radiatiilor solare sau temperaturilor ridicate.

Banda de rulare este singura parte a anvelopei care asigura aderenta la sosea. Inaltimea profilului este esentiala pentru siguranta vehiculului dumneavoastra. Adancimea profilului reflecta starea anvelopei. Rularea cu o anvelopa uzata creste riscul de explozie, de acvaplanare si scade capacitatea de deplasare in conditii de iarna. O inaltime mica a profilului in timpul iernii reduce drastic aderenta si controlul vehiculului. Conducatorii vehiculelor dotate cu anvelope a caror inaltime a profilului este mai mica decat limita legala risca sanctiuni contraventionale.

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla detalii