Anvelope iarna

anvelope iarna

De ce este nevoie de anvelope iarna?

Atunci cand mercurul din termometre coboara sub valoarea de 7 grade Celsius, performanta anvelopelor de vara se diminueaza, acestea devenind rigide si neaderente. Din acest motiv este necesara utilizarea de anvelope iarna, care au rolul de a asigura masinii dvs aderenta optima, atat la franare cat si la accelerare si pentru o tinuta de drum cat mai sigura.

In general, este recomandata montarea anvelopelor de iarna din noiembrie pana in martie. Totusi, daca zapezile apar mai devreme, persista mai mult sau planuiti sa circulati in zone inzapezite pentru perioade indelungate, montarea anvelopelor de iarna ramane o optiune de luat in considerare. Cu atat mai mult, cu cat incepand din 2011 este in vigoare o lege in acest sens.

De asemeni, soferii care utilizeaza masina in zone geografice in care iernile sunt severe trebuie sa urmeze aceasta recomandare. Mai mult decat atat, in tot mai multe tari europene (inclusiv in Romania) legea prevede echiparea cu anvelope de iarna a masinilor care circula pe un drum acoperit cu zapada, indiferent de perioada calendaristica.

Este foarte important ca anvelopele de iarna sa fie intr-o stare buna, deoarece o anvelopa de iarna uzata nu va fi eficienta pe zapada sau pe gheata. AnvelopeMAG recomanda sa fie montate anvelope de iarna pe toate cele 4 roti ale automobilului, pentru a putea beneficia de aderenta optima, iar acestea sa fie inlocuite atunci cand adancimea benzii de rulare scade sub limita recomandata de 4mm.

Tinuta de drum

In momentul in care se inregistreaza o temperatura mai mica de 7 grade Celsius, cauciucul din componenta anvelopelor de vara devine foarte rigid si nu mai este capabil sa asigure perormantele pentru care au fost concepute, iar tinuta de drum a masinii este afecata considerabil.

Anvelopele de iarna sunt fabricate dintr-un cauciuc special proiectat pentru a face fata rigorilor sezonului, avand proprietatea de a ramane flexibile si la temperaturi de sub 7 grade Celsius. Astfel, acestea isi vor putea pastra mare parte din performante si va vor ajuta sa circulati in confort si siguranta.

Motricitate si franare

Profilul benzii de rulare a cauciucurilor de iarna prezinta multiuple lamele menite sa confere aderenta sporita pe zapada sau pe gheata, reducand astfel distantele de franare. Totodata, anvelopele de iarna ofera o tractiune imbunatatita in conditii de zapada sau polei, chiar si pentru autovehiculele mai grele, precum autoutilitarele sau SUV-urile.

Siguranta

Chiar daca masina este dotata cu o serie de sisteme electronice menite sa ajute un sofat in siguranta (ABS, ASR, ESP etc), acestea devin aproape ineficiente in conditii grele de iarna, in cazul in care automobilul nu este echipat corespunzator, cu anvelope de iarna.

Iniferent de conditiile meteo (ploaie, lapovita, zapada, gteata etc) anvelopele de iarna permit un sofat in conditii de siguranta.

Aspectul unei anvelope iarna

O anvelopa de iarna difera fata de o anvelopa de vara prin densitatea cauciucului din care este fabricata, astfel: anvelopele de iarna au in componenta un cauciuc care nu se intareste la temperaturi scazute si prin urmare vor oferi vehiculului o adererenta sporita.

Anvelopele de iarna contin un numar mai mare de lamele, iar tractiunea aestora va fi, de asemenea imbunatatita, in comparatie cu o anvelopele de vara.

anvelope de iarna

Totodata, anvelopa de iarna are pe banda de rulare santuri mai largi si mai adanci, lucru care permite evacuarea mult mai rapida a apei, noroiului si a zapezi.

Lanturile – cand este necesar sa fie folosite?

Lanturile au scopul de a patrunde in stratul de zapada de pe carosabil si de a impiedica acumularea acesteia pe anvelopa, lucru care creste nivelul tractiunii masinii. Echiparea vehiculului cu anvelope de iarna poate limita in proportie de 99% necesitatea utilizarii lanturilor pentru zapada. In plus, utilizarea acestora este permisa doar pe drumuri acoperite cu zapada si pe drumurile pe care este precizat in mod expres acest lucru.

Atentie!

  • Nu este recomandata depasirea vitezei de 25 km/h atunci cand rulati cu lanturile de zapada montate pe anvelope.

  • In absenta zapezii de pe carosabil, lanturile trebuie demontate de pe anvelopa, in caz contrar, rularea pe asfalt cu lanturi montate va duce la avarierea rotii (janta, anvelopa) sau a vehiculului (directie, suspensie etc).

  • Alternativa pentru lanturile clasice, de metal, este utilizarea unui lant textil – recomandat cu in special masinilor cu un pasaj ingust al rotilor.

sosete anvelope iarna

Leave a Reply

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla detalii