Anvelopele viitorului – 9 concepte

Tehnologia anvelopelor progreseaza foarte rapid cu scopul de a face viata soferilor si a pasagerilor mai sigura si mai usoara. In continuare prezentam 10 anvelope concept, care pot revolutiona acest domeniu.

  • Anvelope inalte si inguste (producator de anvelope Bridgestone, Lansare: in prezent)

    Odata cu lansarea BMW i3 – o masina electrica, compacta, de oras, avand roti cu diametrul de 19 inch, insa acestea sunt foarte inguste si subtiri (155/70R19), cu scopul de a economisi energie la rulare. Producatorul de anvelope Bridgestone este furnizorul oficial al BMW pentru anvelopele modelului i3.

BMW i3

  • Anvelope cu chip incorporat (producator de anvelope Dunlop, Asteptate in 2016)

    Producatorul de anvelope Dunlop are un nou concept de anvelope cu chip incorporat, avand scopul de a transmite informatii computerului de bord al masinii in legatura cu anvelopele acesteia.

goodyear-dunlop-chip

  • Anvelope cu doua compartimente de aer (producator de anvelope Dunlop-Goodyear, Asteptate ~ 2024)

    Acest concept, destinat in prealabil SUV-urilor, presupune utilizarea a doua compartimente pentru aer separate, dispuse pe lateralul jantei. In cazul in care soferul perforeaza una dintre ele isi va putea continua drumul. In plus, suprafata de contact a anvelopei cu soseaua fiind redusa va oferi acestui tip de anvelope o rezistenta redusa la rulare si implicit un consum redus de combustibil. In ciuda zonei reduse de contact, producatorii declara ca anvelopele vor fi la fel de sigure ca unele obisnuite.

  • Anvelope care se umfla singure (producator de anvelope Dunlop-Goodyear, Asteptate intre 2019-2022)

    Aceasta inovatie consta in amplasarea unei componente electronice in interiorul anvelopei, capabila sa detecteze si sa ajusteze presiunea in anvelope. Conceptul a fost alocat in primul rand autovehiculelor comerciale dar este posibilitatea ca acesta sa fie adaptat si pentru autoturisme.

goodyear-debuting-self-inflating-tires

  • Anvelope ecologice (producator Falken, Asteptate in 2015)

    Conceptul producatorului de anvelope Falken inlocuieste cauciucul sintetic cu alternative naturale. In prezent, pneurile folosesc aproximativ 60% materiale sintetice, insa Falken doreste sa inlocuiasca aceste materiale cu unele eco-frendly. Noile anvelope vor oferi o mai buna aderenta pe teren umed, corelata cu o rezistenta scazuta atat la rulare, cat si la uzura.

anvelope ecologice falken

 

  • Roata completa – all in one  (producator Bridgestone, Asteptate intre 2017-2019)

    Prin renuntarea in totalitate la utilizarea anvelopelor cu aer, producatorii elimina riscul soferilor de a face pana sau de a avea probleme cu presiunea in anvelope. Producatorul de anvelope Bridgestone are in vedere acest lucru si dezvolta o roata completa care sa fie alcatuita din spite flexibilie iar banda de rulare este formata dintr-un cauciuc subtire, pentru a spori semnificativ confortul la rulare si de a elimina problemele anvelopelor obisnuite. De asemenea, aceasta este alcatuita din materiale 100% reciclabile si producatorul de anvelope Bridgestone spera ca noua sa roata sa fie durabila in termen de 50 de ani.

bridgestone1-all-in-one

 

 

  • Anvelope din soia (producator Dunlop-Goodyear, Asteptate in 2015)

    Cercetatorii trustului Dunlop-Goodyear au descoperit ca prin utilizarea uleiului de soia banda de rulare a anvelopei devine cu pana la 10% mai rezistenta la uzura decat in cazul unei anvelope obisnuite. Compusii din uleiul de soia formeaza o legatura mai buna cu siliciul utilizat in constructia anvelopei, iar implementarea acestei tehnologii va reduce consumul de energie in fabrici in cadrul procesului de productie.

soybean_tire

 

  • Anvelope silentioase (producator de anvelope Continental, Lansare: in prezent)

    Producatorul de anvelope Continental sustine ca noile sale anvelope, ContiSilent pot reduce zgomotul in habitaclul masinii cu pana la 9dB. Inovatia consta in aplicarea unui strat „absorbant” de textura unui burete, in interiorul anvelopei. In prezent aceasta este disponibila pe anvelopele ContiSportContact 5s din echiparea Audi RS6 si RS7, insa este de asteptat sa fie extinsa pentru a se potrivi si pe alte masini. Producatorul de anvelope Continental sustine ca utilizarea acestei tehnologii nu afecteaza cu nimic performantele anvelopei.

conti_silent

  • Anvelope cu cauciuc obtinut din papadii (producator de anvelope Continental, Asteptate in 2019)

    Producatorul de anvelope Continental este pe punctul de a dezvolta o noua metoda de productie in masa: cauciuc din papadii. Informatiile nu sunt numeroase, Continental pastreaza destul de bine secretul, insa acesta si-a manifestat intentia de a reduce emisiile din procesul de productie si totodata a elimina dependenta de materiale fosile.

papadie

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Va rugam sa introduceti rezultatul operatiei: *