Tipuri de anvelope – simetrice, directionale, asimetrice

In randurile de mai jos vom analiza cele 3 tipuri de anvelope – simetrice, directionale, asimetrice disponibile in zilele noastre pe piata. Avantaje, dezavantaje, cost, etc.

Anvelopele SIMETRICE sau multi-directionale

Cele mai uzuale anvelope. Pot fi achizitionate de la un numar mare de producatori cum ar fi Continental, Pirelli, Goodyear, Michelin si altii. Costurile de productie sunt mai mici fata de cele directionale si asimetrice. Au performante excelente pe drum uscat, dar nu la fel de eficiente pe carosabil umed fata de o anvelopa asimetrica.

Vom lua ca anvelopa de referinta un profil simetric de la BF Goodrich G Grip

BF Goodrich G Grip

Montajul: La profilele simetrice nu conteaza directia de montaj. Pot fi montate pe stanga sau dreapta, in fata sau in spate.


Anvelopele DIRECTIONALE (structura in ‘V’)

Anvelope cu un profil special in forma de V. Acest tip de anvelope au o aderenta excelenta pe carosabil umed, manevrabilitate buna in curbe. Sunt ideale pentru automobilele puternice. Anvelopele de iarna cu profil in V, se comporta excelent pe zapada, asa ca din ce in ce mai multi producatori au inceput sa adopte acest profil. Un dezavantaj ar fi ca nu foarte multi producatori opteaza pentru profilul in V, deci optiunile de alegere vor fi ceva mai limitate, dar dupa cum am spus mai sus, acest lucru este pe cale sa se schimbe.

Anvelopa de referinta va fi Goodyear Eagle F1 GS-D3

Goodyear Eagle F1 GS-D3

Montajul: Anvelopele directionale au indicata o sageata pe lateral ce va indica sensul de montaj. Ele pot fi doar schimbate intre ele din fata in spate si viceversa, nefiind recomandata schimbarea de la stanga la dreapta, acest lucru fiind periculos.


Anvelopele ASIMETRICE

Acest tip de cauciucuri pot avea si flancurile ranforsate pentru a proteja jantele si ofera in acelasi timp o stabilitate imbunatatita. Sunt anvelope ceva mai rare, ce echipeaza automobile puternice. Din cauza constructiei speciale pretul este mai ridicat decat in cazul anvelopelor simetrice si directionale. In trecut anvelopele asimetrice erau folosite doar pe automobile sport si premium; mai nou gama s-a extins astfel incat le gasim din ce in ce mai des montate pe autoturisme din gama de mijloc.

Care sunt avantajele unei anvelope asimetrice: in primul rand, aceste anvelope combina caracteristicile anvelopelor simetrice si directionale. Partea exterioara a anvelopei este responsabila cu performantele anvelopei pe carosabil uscat, stabilitate in viraje si franare, in timp ce partea interioara permite evacuarea rapida a apei, oferind deci performante excelente pe carosabil umed.

Vom lua ca exemplu anvelopa Continental Sportcontact 6.

Continental Sportcontact 6

Montajul: anvelopele se monteaza obligatoriu dupa marcajul de pe peretele laretal al anvelopei si anume: INSIDE (inauntru), inseamna ca anvelopa se va monta cu marcajul INSIDE catre interiorul automobilului, in timp de marcajul OUTSIDE (afara), anvelopa va fi evident montata catre exterior.

Este foarte important sa se tina cont de aceste marcaje!


Ma jos va prezentam un video in care se arata diferentele dintre cele 3 tipuri de anvelope – simetrice, directionale si asimetrice

Care este procesul de montaj anvelope intr-un service specializat

Vom incepe cu montajul anvelopelor asimetrice, deoarece aici trebuie tinut cont de anumite indicatii la montaj, la celelalte tipuri de anvelope tehnica de montaj find aceeasi.

In primul rand trebuie respectat indicativul „INSIDE” respectiv „OUTSIDE„. Dupa montaj, indicativul OUTSIDE trebuie sa se poata citi, anvelopele fiind montate corespunzator.

Inscription OUTSIDE should always be placed on the front side of the rim.

INSIDE must always be placed on the inside for an asymmetric tire.


Janta se va curata cu o perie de sarma, pentru a indeparta orice elemente ce pot afecta etanseizarea.

Clean the rim of the lubricant residues.


Inainte de a fi montata pe janta, anvelopa se va unge pe margina de contact cu o crema speciala ce va preveni eventualele pierderi de presiune

The edges of the tire are covered with lubricant.


Anvelopa va fi montata pe janta cu ajutorul unui utilaj special

utilaj de jantat

Registration outside must be on the front side of the rim.


Apoi, roata se va umfla la presiunea specificata de producator si se va echilibra pentru un balans optim cu ajutorul unui utilaj special.

masina echilibrat roti


Anvelope asimetrice


Sunteti gata de drum!

Share Button