In articolul ce urmeaza, va vom arata cum se testeaza anvelopele de catre publicatiile auto. Vom exemplifica metoda celor de la autoexpress uk, dar aproximativ aceleasi reguli se aplica si altor publicatii.
Testele pe zapada
Cei mai multi soferi prefera anvelopele de iarna din cauza faptului ca aderenta este de 3 ori mai mare decat daca ar fi echipate cu anvelope de vara.
Cea mai mare diferenta este la tractiunea si franarea pe linie dreapta. Am testat ambele anvelope de iarna si vara, accelerand usor pana in jur de 35 km/h, si apoi franand pana la oprire. Se calculeaza timpul in care se ajunge de la 5 la 35 de km la ora cat si timpul de oprire. Ca de obicei este luata o medie pentru rezultatul final.
In viraje anvelopele se mai apropie ca scor, dar anvelopele de iarna tot au de doua ori mai multa aderenta fata de anvelopele de vara. Manevrabilitatea pe zapada este bazata pe timpii scosi pe circuitul de test. Timpul unei ture decide scorul, un circuit de 80 de metri cu o curba continua, astfel incat sa fie testata manevrabilitatea in curbe.
Testele pe carosabil umed.
Cand vine vorba de franare si manevrabilitate, aderenta pe umed este dependenta de temperatura. Tinta noastra este sa testam anvelopele la temperaturi cat ma joase, fara sa treaca de pragul de 7 grade celsius, de unde anvelopele de vara incep sa aiba avantaj.
Masuram distantele la franare de la 80 la 20 de km/h, folosind media rezultatelor dupa mai multe teste. Ca si testele pe uscat, cele pe umed sunt bazate pe timpii medii scosi per tura de circuit.
Pentru testele la anvaplanare, o parte a circuitului este inundata cu apa si este masurata performanta atat in linie dreapta cat si in viraje.
Testele pe carosabil uscat.
Aceste teste se fac pe un circuit virajat, iar timpul mediu face scorul final. De asemenea, testele la franare de fac de la o viteza de 100 de km/h.
Testele de zgomot.
Se testeaza zgomotul din interiorul automobilului si nu zgomotul exterior cum este scris pe etichetele anvelopelor. Automobilul este echipat cu microfoane la interior iar viteza este de 50 km/h.
Economia de combustibil.
Este masurat cat de usor se invarte o anvelopa pe carosabil. Testul se bazeaza pe doua anvelope, si ca o regula generala, 5% rezistenta la rulare inseamna 1% mai mult combustibil consumat.
Pretul.
Aici este destul de evident, cu cat o anvelopa performeaza mai bine si este mai ieftina, cu atat mai bine. Oricum, costul unei anvelope inseamna doar o mica parte din nota generala data produsului.
Alegerea castigatorului.
Scorul general este ales astfel: performanta pe zapada 20%, performanta pe carosabil umed 45%, deoarece, pe timp de iarna, in cea mai mare parte a timpului se merge pe carosabil umed si nu pe zapada. Celelalte teste sunt impartite intr-un procent egal. Daca doua anvelope obtin un procent apropiat, diferenta se va face cu ajutorul performantelor la franare si manevrabilitate.
Speram ca v-ati facut o idee despre modul in care anvelopele de iarna sunt testate. Pentru mai multe teste de anvelope de iarna, accesati acest link.
Daca doriti sa va achizitionati un set nou de anvelope, jante sau accesorii, nu ezitati sa accesati magazinul online AnvelopeMAG.ro