Evolutia anvelopelor de iarna

anvelope de iarna:
AnvelopeMAG
Version:
2014

Reviewed by:
Rating:
5
On 2014/09/18
Last modified:2014/09/17

Summary:

Tehnologia este cheia succesului

evolutie-anvelopeFiecare producator de anvelope este constient ca, la fel ca in orice alt domeniu, lipsa progresului inseamna pierderea clientilor si scaderea performantelor companiei pe termen lung. Astfel, producatorii de anvelope au departamente de cercetare-dezvoltare, formate din echipe de oameni de stiinta si dotate cu cele mai recente si performante utilaje si echipamente. Este stiut faptul ca primul producator care dezvolta si impelenteaza o noua tehnologie va avea un important avantaj pe piata.

Anvelopele de iarna nu fac exceptie de la aceasta idee, ele fiind dezvoltate permanent, iar marii producatori, in fiecare sezon, incearca sa aduca un nou produs, mult imbunatatit, care sa satisfaca cat mai bine cerintele si nevoile clientilor si care sa le aduca un avantaj in lupta cu competitorii.

Prima anvelopa de iarna a fost fabricata in anul 1934 de catre producatorul de anvelope Nokian. Acesta detine cele mai multe brevete ale tehnologiilor anvelopelor de iarna.

Solutii tehnologice inovatoare sunt constant introduse de catre producatorii de anvelope de iarna. Chiar daca nu toate solutiile sunt privite ca fiind revolutionare, ele au totusi un impact semnificativ asupra parametrilor de performanta ale anvelopelor de iarna. Aceste performante ale penului, in diferite situatii intalnite in sezonul rece, reprezinta cheia succesului pe piata a unei anvelope de iarna si implicit a producatorului.

Compusul cauciucului de iarna

Majoritatea producatorilor de anvelope de iarna utilizeaza in constructia pneului, compusi pe baza de siliciu, care ofera performante superioare la temperaturi mai mici de 7 grade Celsius. De exemplu, producatorul de anvelope Nokian foloseste un compus denumit Canola-Silica, care contine siliciu si ulei de rapita. Acest amestec unic face anvelopa de iarna sa aiba un comportament foarte bun, atat pe zapada, cat si pe carosabil ud. Producatorul de anvelope Michelin utilizeaza amestecul Helio Compund pentru anvelopele de iarna din gama Michelin Alpin. Acest compus inteligent contine, pe langa siliciu, ulei de floarea soarelui, facand anvelopa sa se comporte exemplar, la temperaturi foarte scazute, pe drumuri ude sau acoperite cu zapada.

Lamelele aderente

Lamelele aderente sunt extrem de importante pentru aderenta unei anvelope de iarna. Ele sunt mici „taieturi” pe blocurile de cauciuc de pe suprafata de rulare, care asigura un comportament bun pe zapada, insa, pe drumurile uscate pot scadea gradul de stabilitate al vehiculului. Producatorul de anvelope Michelin a rezolvat aceasta problema prin dezvoltarea tehnologiei StabiliGrip. Aceasta presupune combinarea a doua tehnolgii: prima utilizeaza caneluri bidirectionale auto-blocante care ofera tractiune foarte buna pe zapada, iar a doua foloseste blocuri stabilizatoare de cauciuc pe interiorul caneurilor, oferind siguranta la rularea pe drum uscat.

evolutie anvelope

Producatorul de anvelope Goodyear foloseste tehnologia 3D-BIS, care consta in blocarea tuturor elementelor blocurilor de cauciuc, oferind un plus de rigiditate benzii de rulare, lucru care duce la stabilitate imbunatatita in viraje pe drumuri ude sau uscate. In acelasi timp, numarul de caneluri este crescut, pentru sporirea aderentei pe zapada.

Tendinte pentru viitor

Producatorii de anvelope de iarna au inteles ca unul dintre cei mai importanti factori de care depinde succesul unui cauciuc de iarna este, pe langa performanta, versatilitatea. Astefel, anvelopa de iarna trebuie sa poata fi folosita in orice conditii ale sezonului rece, indiferent de starea drumului (inghetat, inzapezit, ud sau uscat) si sa inregistreze performante cat mai bune. De asemenea, clientii sunt interesati si de reducerea consumului de carburant, precum si a zgomotului la rulare.

O noua inovatie care poate intra in productie apartine producatorului de anvelope Nokian. Acesta a construit anvelopa cu tinte metalice retractabilie la o simpla apasare de buton. Astfel, aceasta anvelopa poate fi folosita cu incredere, atat pe drumuri inzapezite sau acoperite cu gheata, cat si pe asfalt uscat.

evolutie anvelope

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Va rugam sa introduceti rezultatul operatiei: *