Informatii privind varsta anvelopelor

anvelope vara, anvelope iarna:
AnvelopeMAG
Version:
2015

Reviewed by:
Rating:
5
On 2015/03/11
Last modified:2015/11/13

Summary:

Si anvelopele noi vor imbatrani – Dar fara sa isi diminueze performantele.

  Atunci când sunt respectate condiţiile recomandate de depozitare (în mediu răcoros, curat, uscat, fără expunere directă la radiaţia solară, substanţe chimice şi surse de ozon), o anvelopă îşi păstrează caracteristicile de performanţă originale bine echilibrate pentru o perioadă lungă de timp. O anvelopă nefolosită şi depozitată corespunzător cu vechime de până la 5 ani de la data fabricaţiei poate fi vândută ca anvelopă nouă şi exploatată în condiţii normale.

info-anvelope
Anvelopele sunt fabricate din diverse materii prime și materiale cum ar fi: cauciuc natural și sintetic, materiale de umplutură, negru de fum, sulf, chimicale, materiale de ranforsare și textile, cord metalic, sârmă și alte componente chimice cum ar fi stabilizatori împotriva îmbătrânirii cauciucului. Chiar dacă acești agenţi anti-îmbătrânire sunt înglobaţi în cauciuc, anvelopele îmbătrânesc datorită efectului factorilor externi.
Noile anvelope radiale au un randament kilometric semnificativ mai mare faţă de anvelopele diagonale din trecut. Rămâne întrebarea care este vechimea optimă a unei anvelope în explotare?
US National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) și alţi producători de anvelope au studiat impactul mai multor variabile asupra anvelopelor. Expunerea la factori precum radiaţia solară, efectele atmosferice (ozon, îngheţ, căldură, umiditate), utilizarea anvelopelor conform aplicaţiilor sale, calitatea întreţinerii atât a anvelopelor cât și a vehiculului, menţinerea presiunii recomandate, geometria roţilor, inspecţia periodică a anvelopelor, toate acestea influenţează randamentul kilometric și procesul de îmbătrânire la anvelope.
British Rubber Manufacturers Association (BRMA) a făcut în 2011 o recomandare în care se menţionează: „Anvelopele noi care au fost stocate în condiţiile recomandate nu ar trebui montate pe vehicul dacă sunt mai vechi de șase ani de la data fabricaţiei”, precum și “anvelopele aflate în exploatare trebuie înlocuite nu mai târziu de zece ani de la data fabricaţiei.”
Condiţiile climaterice enumerate mai sus, precum și stocarea improprie a anvelopelor, întreţinerea deficitară a acestora, presiunea incorectă – toţi acești factori accelerează procesul de îmbătrânire al anvelopelor. Îmbătrânirea nu este vizibilă prin semne exterioare. Inspectarea anvelopelor trebuie facută de un specialist în domeniu, iar verificarea acestora nu ar trebui să evidenţieze probleme de calitate ale anvelopei.
Japan Automobile Tyre Manufacturers Association (JATMA) a făcut un anunţ în mai 2005 atenţionând șoferii să verifice dacă mai pot fi utilizate anvelopele montate pe vehiculele lor la cinci ani de la începerea exploatării (nu la cinci ani de la data fabricaţiei). In același timp s-a recomandat înlocuirea anvelopelor la șase ani de la începerea exploatării, precum și că toate anvelopele, inclusiv cea de rezervă, care au mai mult de zece ani de la data fabricaţiei să fie înlocuite cu unele noi.
Este important de considerat că imediat după fabricaţia anvelopelor destinate producătorilor de vehicule, acestea sunt montate pe mașini noi, ceea ce înseamnă că procesul de îmbătrănire al anvelopelor începe să curgă imediat după fabricaţie. Nu este și cazul anvelopelor vândute ca și piese schimb, care sunt stocate corespunzător în depozitele producătorilor sau ale distribuitorilor și care ajung ulterior la conducătorii auto. Putem de altfel spune că anvelopele stocate corespunzător îmbătrânesc de 17 ori mai încet decât cele aflate în exploatare pe vehicul.

info-anvelope1  Perioada de garanţie de 2 ani începe de la data de achiziţie a anvelopei de către utilizatorul final. Continental recomandă ca toate anvelopele (inclusiv anvelopele de rezervă) care au o vechime mai mare de 10 ani de la data fabricaţiei să fie înlocuite cu anvelope noi.
Un aspect deosebit de important pentru siguranţa șofatului îl constituie adâncimea profilului căii de rulare. Producatorul de anvelope Continental recomandă înlocuirea anvelopelor de vară cu unele noi atunci când adâncimea profilului atinge 3 mm, iar a celor de iarnă la 4 mm.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Va rugam sa introduceti rezultatul operatiei: *