Despre Anvelope

Sfaturi la condusul pe timp de iarna

Condusul pe timp de iarna sfaturi

Publicatia englezeasca autoexpress prezinta o serie de sfaturi la condusul pe timp de iarna, cu lucruri pe care trebuie si pe care nu trebuie sa le faceti pe gheata si zapada.

VW Golf R pe zapada

Cand vine iarna, de cele mai multe ori ea este insotita de ploi, ceata si polei. La fel cum noi oamenii ne imbracam mai bine cand vine anotimpul rece, soferii trebuie sa fie mai precauti la modul de a conduce in acest anotimp capricios.

Autoexpress si-a unit fortele cu expertii de la „Mercedes-Benz driving Academy”. Ne-am folosit de experienta lor si am facut o lista de „asa” si „nu asa”. Scopul sfaturilor este sa ofere soferului pregatirea necesara pentru a conduce in siguranta pe o vreme extrem de capricioasa.

Condusul pe timp de iarna: ce sa faceti si ce sa nu faceti

Planificati-va calatoria

Daca vremea este rea si este imperios necesar sa ajungeti in locul dorit, uitati-va la cum va fi vremea pe unde veti calatori, folositi harti online pentru a vedea care este starea traficului si eventual folositi rute alternative daca este necesar.

Fiti atenti la ce se afla in fata dumneavoastra

Pare evident, dar este cel mai bun mod de a fi preventiv. Nu va concentrati doar a va uita putin in fata autoturismului ci cercetati mai in departare. E bine sa fiti pregatiti pentru un eventual obstacol deoarece manevrabilitatea si franarea sunt mai putin eficiente pe un drum umezit cu eventuale urme de polei.

Aveti grija la viteza de deplasare

Daca pe un drum perfect uscat, franarea este la eficienta maxima, nu putem zice acelasi lucru pentru un drum acoperit de apa, polei sau zapada. Deplasati-va cu o viteza de siguranta si stati mult mai departe fata de autoturismul din fata dumnoavoastra decat de obicei. Sub nicio forma nu circulati aproape de automobilul din fata dumneavoastra indiferent de ce sistem de franare dispune masina sau cat de performante sunt anvelopele. Sincronizati-va viteza de deplasare cu vizibilitatea: cu cat vedeti mai putin, cu atat mai incet veti circula.

Conduceti calm, fara manevre bruste

De la franarea prea brusca, la virarea agresiva, toate aceste lucruri pot afecta stabilitatea autoturismului, putand conduce la situatii periculoase. Franati, accelerati, schimbati viteza si virati cat mai usor cu putinta. Setati-va ca scop inabilitatea pasagerului de a-si da seama atunci cand schimbati viteza sau franati.

conduceti calm fara miscari bruste

Nu va luati picioarele de pe pedale

Nu lasati autoturimul sa mearga in gol. Ori franati ori accelerati. Este vorba de distribuirea greutatii. Atunci cand franati, o parte din greutate se transfera spre fata autoturismului, si invers cand accelerati. Este foarte simplu sa lasati pe liber masina intr-o curba dar nu este recomandat. Atata vreme cat accelerarea si franarea se fac una dupa alta si lin, veti fi in siguranta.

Invatati sa cititi martorul de „traction control (ESP)”

In momentul cand acest martor incepe sa clipeasca, inseamna ca rotile autoturismului aluneca pe suprafata de contact, asa ca fiti atent la comportamentul autoturismului si eventual reduceti viteza pentru extra siguranta.

Nu ignorati semnele de circulatie

Privitul in fata nu inseamna doar sa vedem ce fac ceilalti participanti din trafic si unde duc drumurile. Semnele de circulatia va pot furniza informatii pretioase despre starea drumului din fata dumneavoastra. Chiar daca circulati pe un drum familiar, pe timp de iarna pot aparea semne de circulatie aditionale,  cu informatii despre pericol de alunecare, caderi de pietre, etc.

Intelegeti sistemul ABS

Sistemul ABS nu doar ca reduce distanta de franare ci pastreaza si directia de deplasare, din cauza faptului ca acest mecanism se realizeaza prin blocarea si deblocarea intermitenta a rotilor. Daca nu aveti sistem ABS pe autoturism, o modalitate de simulare este sa franati, apoi eliberati, franati din nou, si asa mai departe.

Nu ignorati starea precara a masinii

Parbrizul crapat, acumulatorul slab sau orice alt martor de bord aprins nu trebuiesc ignorate. Chiar daca stilul de condus este perfect, nu ignorati aceste lucruri. Inainte de un drum lung, verificati starea masinii si a anvelopelor.

martori bord autoturism

Imbracati-va corespunzator

Masinile moderne vin echipate cu sisteme performante de incalzire / racire a habitaclului, scaune incalzite, etc. Cu toate acestea, niciodata nu puteti fi siguri ca drumul va fi lin si fara griji pe toata distanta. Poate interveni o furtuna de zapada, sau un accident rutier, iar acest lucru inseamna sa stationati pentru un timp indelungat. Combustibilul autoturismului este limitat, cu alte cuvinte si caldura generata de masina va fi limitata. Fiti siguri sa aveti haine extra, o patura, manusi. Speram ca nu veti avea niciodata nevoie de ele, dar e mai sigur asa.

Nu circulati foarte aproape de autoturismul din fata dumneavoastra.

Chiar daca circulati pe un drum unde utilajele de deszapezire si-au facut treaba iar drumul este curat, nu circulati aproape fata de autoturismul din fata dumneavoastra. Pe timp de iarna, distanta de franare poate creste de pana la 10 ori. Chiar daca soseaua este curata, niciodata nu puteti fi siguri ca nu veti prinde un petec de gheata. In plus, condusul in coada masinii din fata nu este o tehnica demna de luat in seama, acest lucru provocand sters soferului din fata.

Contravirati daca autoturismul incepe sa alunece

Daca va aflati in situatia neplacuta in care autoturismul dumneavoastra incepe sa alunece, procedati astfel: daca spatele masinii aluneca spre stanga, virati tot spre stanga pentru a putea redresa masina. Spre partea dreapta procedati evident la fel, virand spre dreapta.

contravirarea pe gheata

Speram ca aceste sfaturi sa va fie de folos si sa circulati in siguranta. Pentru mai multe articole legate de teste anvelope iarna 2019, accesati acest link.

Daca doriti sa va achizitionati un set nou de anvelope de iarna, jante sau alte accesorii, intrati pe magazinul online AnvelopeMAG.ro unde va vom intampina cu o gama extrem de larga de produse.

Drum bun!

 

 

 

Share Button

Comments are Closed

Theme by Anders Norén

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla detalii
 
Citește articolul precedent:
testele efectuate pe zapada
Cum se testeaza anvelopele

In articolul ce urmeaza, va vom arata cum se testeaza anvelopele de catre publicatiile auto. Vom exemplifica metoda celor de...

Închide