Teste Anvelope, Teste anvelope All Season

Test 2015 la anvelope all season cu dimensiunea 205/55R16 (L’Argus)

Test 2015 la anvelope all season cu dimensiunea 205/55R16 (L’Argus)

Continuand seria de teste pe anvelope all season, publicatia franceza L’Argus a lansat primul lor test pe cauciucuri pentru toate anotimpurile care a inclus atat noile Michelin Crossclimate, noile Nokian Weatherproof dar cat si noile Nokian WR D4 ca anvelope de iarna de referinta.

Testand cinci din cele mai recent lansate anvelope all season de dimensiunea 205/55R16 pe un VW Golf, L’argus a trecut toate anvelopele printr-un circuit complet de teste atat in conditii de iarna cat si de vara – acestea au fost testate in toamna din Australia la temperaturi de 15 grade Celsius si in iarna din Finlanda unde temperaturile au fost de pana la -15 grade Celsius.

Teste pe carosabil uscat

Dupa cum au aratat rezultatele unor teste efectuate anterior, desi anvelopele all season sunt etichetate ca fiind pentru ‘toate anotimpurile’, pe carosabil uscat ele se descurca putin mai bine decat o anvelopa 100% de iarna.argus 1 La franarea pe carosabil uscat, anvelopele de vara Michelin Primacy 3 au avut cea mai scurta distanta de franare, oprind masina dupa 35,8 metri. Michelin CrossClimate, noua anvelopa all season “optimizata pentru vara” a fost relativ aproape, oprind turismul dupa 38,8 metri.

Urmatoarele anvelope all season, “optimizate pentru iarna”, au reusit sa opreasca autoturismul dupa 42 de metri, ocupand locul al treilea, pe cand anvelopele de la Pirelli, Goodyear si Uniroyal au reusit acest lucru dupa 43,4, 43,7 respectiv 44 de metri. Anvelopele de iarna au oprit autoturismul dupa o distanta de 45,1 metri, cu aproape 10 metri mai mult decat anvelopele de vara: mai exact lungimea a doua autoturisme BMW Seria 7 puse cap la cap.

franare

La testele de manevrabilitate pe drum uscat, anvelopele CrossClimate  au fost din nou cele mai aproapiate de anvelopele castigatoare. Cei de la Goodyear s-ai situat pe locul al treilea, Nokian pe locul al patrulea, Uniroyal pe locul cinci si Pirelli pe locul sase. Din nou, anvelopa de iarna 100% de la Nokian a ocupat ultimul loc la test.

Teste pe carosabil ud

anvelope La testele privind franarea pe carosabil ud, CrossClimate au excelat din nou, castigand primul loc si oprind autoturismul dupa doar 30,1 metri. Locul al doilea a fost ocupat de cei de la Goodyear, masina echipata cu anvelopele lor oprindu-se dupa 31,7 metri, cu Nokian intregind podiumul de pe locul trei, reusind sa opreasca masina dupa 32,5 metri. Anvelopele de iarna au avut un rezultat surprinzator, egaland performanta anvelopelor Nokian all season, iar anvelopele de vara au fost cu doar 0,4 metri in urma celor de iarna. Anvelopele Pirelli si Uniroyal au incheiat clasamentul, la o distanta destul de mare fata de concurenta, cu 34,1 respectiv 34,7 metri.

franare carosabil umed

Testele privind acvaplanarea au fost dominate din nou de anvelopele de vara, care au si castigat, fiind urmate de anvelopele Uniroyal, anvelopele de iarna si de Michelin CrossClimate la distanta foarte mica. Anvelopele Nokian, Goodyear si Pirelli au incheiat topul.

Testul referitor la manevrabilitatea pe carosabil ud a avut din nou alte rezultate, de aceasta data anvelopele celor de la Goodyear obtinand cele mai bune rezultate, facand turul de traseu in 51,86 secunde, avand in urma lor pe cei de la Michelin cu 52,4 secunde. Anvelopele de vara au reusit un timp de doar 52,15 secunde, anvelopele de la Nokian au ocupat locul al patrulea, realizand turul cu o secunda mai incet decat anvelopele Michelin. Uniroyal au incheiat cursa pe locul al cincilea, iar din nou cei de la Pirelli au avut rezultate dezamagitoare, ocupand ultimul loc, fiind devansati chiar de anvelopele de iarna.

grafic

Teste pe carosabil inzapezit

Franarea pe carosabil inzapezit este compartimentul unde era de asteptat ca anvelopele CrossClimate – optimizate pentru vara – sa isi arate slabiciunile. Totusi, acestea au aratat rezultate decente, reusind sa depaseasca anvelopele all season Uniroyal si aproape egaland rezultatele anvelopelor Pirelli. Nesurprinzator, anvelopele de iarna au oprit autoturismul cel mai repede, avand o distanta de oprire de 22,45 metri, fiind urmate de anvelope 1anvelopele all season de la Nokian care au iesit aproape la egalitate cu cele de iarna, reusind o distanta de oprire de 22,52 metri.

Goodyear au ocupat locul al treilea, cu o distanta de 22,81 metri, urmati de Pirelli, Michelin si Uniroyal care au oprit autoturismul dupa 23,71, 23,89 respectiv 25,01 metri. Anvelopele de vara nu au avut rezultate bune, oprind autoturismul dupa 50,33 de metri.

grafic 2

Rezultatele au fost asemanatoare la testele facute la tractiune si la timpii avuti pe traseu. Anvelopele all season Nokian si-au aratat din nou proprietatile excelente pe timp de iarna, castigand testul de tractiune si egaland timpii anvelopelor de iarna. Restul anvelopelor all season au avut rezultate asemanatoare comparativ cu anvelopa de vara.

grafic3

Rezultatele testului

Rezultatele propuse de cei de la L’Argus sunt prezentate mai jos.

Datorita faptului ca au fost utilizate anvelope de iarna (Nokian WR D4) cat si anvelope all season (Nokian WeatherProof) in acelasi test s-a putut observa una din problemele specifice anvelopelor all season optimizate pentru iarna – acestea sunt practic anvelope de iarna cu un nume diferit. Pe scurt, performantele anvelopelelor all season Nokian comparativ cu cele de iarna:

    • distante de franare mai bune ( – 0,8m )

    • manevrabilitate mai buna pe carosabil uscat

    • manevrabilitate putin mai buna pe carosabil ud

    • tractiune putin mai buna pe carosabil inzapezit

    • distante de franare identice pe carosabil ud

    • manevrabilitate identica pe carosabil inzapezit

    • acvaplanare mai puternica (44,72 mile/h vs 46,89 mile/h)

    • franare pe carosabil inzapezit putin mai slaba

In ceea ce priveste anvelopele CrossClimate, care sunt optimizate pentru sezonul de vara, acestea au aratat un set de caracteristici care le fac ideale pentru zonele unde zapada nu reprezinta o problema pentru marea majoritate a anului.

Locul 1: Goodyear Vector 4 Seasons Gen 2

La egalitate cu Nokian WeatherProof, versiunea Gen-2 a anvelopelor Vector 4 Seasons este un profil de anvelope all season excelent. Anvelopele Goodyear sunt mai slabe pe zapada decat cele de la Nokian, dar mai bune pe carosabil ud.

Locul 2: Nokian WeatherProof

Avand calitati aproape identice cu anvelopele de iarna de la Nokian, WeatherProof a aratat cele mai bune rezultate la testele pe zapada, dar a ramas putin in urma la testele pe carosabil ud si pe carosabil uscat.

Locul 3: Michelin CrossClimate

Fiind singurele anvelope all season optimizate pentru vara ce au luat parte la test, CrossClimate au dominat testele pe suprafete ude si uscate, in principal datorita lipsei striatiilor. Lipsa acestora are un efect negativ la performantele pe zapada, unde Michelin a ramas in urma competitorilor. Pe drumurile inzapezite recomandam circularea cu atentie si cu viteza redusa.

Locul 4: Pirelli Cinturato AllSeason

Pirelli Cinturato sunt anvelope all season foarte echilibrate, dar care nu au reusit sa exceleze in niciun departament anume.

Locul 5: Uniroyal AllSeason Expert

Cele mai ieftine anvelope incluse in test au avut si performante “pe masura”. Desi au aratat rezultate bune in ceea ce priveste acvaplanarea, aceste anvelope au iesit pe ultimul loc in aproape toate celelalte categorii testate, fapt care a cauzat plasarea anvelopelor Uniroyal pe ultimul loc.

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla detalii