Teste Anvelope, Teste anvelope Vara

Test 2016 la anvelope de vara cu dimensiunea 205/55R16 (Auto Bild)

Test 2016 anvelope vara 205/55R16 (Auto Bild)

Primele 15 anvelope din clasamentul testului la franare prezentat anterior au fost supuse unui test complet – anvelopele de vara cu dimensiunea 205/55R16 au fost supuse mai multor incercari, cu scopul de a afla performantele lor. Test 2016 la anvelope de vara cu dimensiunea 205/55R16 (Auto Bild) efectuat in conditii cat mai reale.

Testul, pe scurt

Auto Bild au testat cele 15 anvelope de vara pe un autoturism VW Golf 7, numarul total al probelor fiind de 12. Testul a avut probe pentru: Comportamentul pe carosabil umed, Comportamentul pe carosabil uscat, nivelul confortului, nivelul uzurii, rezistenta la rulare, raportul calitate/pret, bazat pe kilometraj.

Testul pe carosabil umed

La testul Test anvelope vara 205/55r16pe carosabil umed, cel mai bine s-au comportat anvelopele Pirelli Cinturato P7, anvelope care au ocupat locul al doilea in clasamentul final total. Anvelopele Hankook, castigatoarele la general al testului, au afisat un comportament mediu in ceea ce priveste acvaplanarea.

Anvelopele Continental s-au comportat si ele destul de bine pe carosabilul umed, dar nu s-au putut apropia in totalitate de performantele obtinute de cauciucurile Pirelli. Celelalte doua anvelope din trustul Continental s-au descurcat foarte bine pe carosabilul umed iar pneurile de la Semperit si Uniroyal s-au apropiat foarte mult de anvelopa Pirelli.

Testul pe carosabil uscat

Fiind cele mai bune 15 anvelope din primul test care a cuprins 50 de modele, toate au obtinut rezultate destul de asemanatoare in probele de pe carosabilul uscat, obtinand in medie timpi foarte buni de parcurgere al traseului. Diferenta intre vitezele medii obtinute de prima anvelopa si ultima din test a fost de doar 2,25 km/h.

Din nou, anvelopa celor de la Pirelli s-a dovedit a fi cea mai competitiva, obtinand cele mai bune rezultate la testle pe uscat. Anvelopele Pirelli au fost urmate indeaproape de cele de la Hankook, Dunlop si Continental. Anvelopele Semperit si Uniroyal au obtinut cele mai slabe rezultate pe carosabil uscat, in special la manevrabilitate, aspect care a evidentiat un adevar foarte important: o combinatie de performante foarte bune pe uscat si pe umed este rezervata anvelopelor din gamele mediu-premium si premium.

Economisirea de carburant (Rezistenta la rulare)

Testele pe rezistenta la rulare au aratat rezultate foarte stranse: cea mai eficienta anvelopa din acest punct de vedere, Dunlop Sport BluResponse, a fost cu 4% mai performanta in ceea ce priveste consumul de carburant decat cea mai slaba anvelopa din acest punct de vedere, Nokian Line.

Uzura

Sommerreifen-im-Test-1200x800-29f42cfdab8ac00b

Cum testele pe uzura sunt de regula destul de greu de realizat in laborator, cei de la Auto Bild au contractat testerii de la DEKRA pentru a realiza teste la uzura in conditii cat mai apropiate de realitate. DEKRA au parcurs 10 000 km cu fiecare cauciuc pe trasee obisnuite, apoi au masurat uzura prin laser si au realizat predictii pentru fiecare cauciuc. Astfel, a fost prezis numarul de kilometri pe care il poate parcurce fiecare cauciuc pana sa atinga limita de uzura (in acest caz a fost stabilita limita de 1,6 mm).

In mod surprinzator, castigatorul obisnuit al acestei categorii, Michelin Primacy 3, nu a obtinut decat locul al doilea, cu o predictie de 40,981 km teoretici parcursi. Castigatorul acestei categorii a fost unul surpriza, Yokohama BluEarth AE50 avand un rezultat de 42,660 km. Hankook au avut si ei un rezultat neasteptat de bun, ocupand locul al treilea cu 36,884 km, pe cand rivalul acestora de la testele de pe uscat si umed, Pirelli, a obtinut doar 28,208 km.

Si acest test a aratat ca obtinerea unui echilibru intre uzura si aderenta pe umed este rezervata brandurilor premium, Semperit si Uniroyal ocupand ultimele doua locuri, cu o distante injumatatite fata de anvelopa Yokohama si anume 24,139 km, respectiv 22,998 km.

Raport calitate/pret

Cei de la Auto Bild au realizat cateva calcule simple, raportand rezultatele testului pe rezistenta la uzura cu pretul fiecarui cauciuc. Yokohama au aratat cel mai bun raport, fiind urmati indeaproape de Hankook, Nexen si Michelin. Pirelli au ocupat locul al 11lea, datorita pretului ridicat, iar Uniroyal au terminat pe locul 15.

Rezultate finale

1. Hankook Ventus Prime3 K125

Total: 53 / Uscat: 9 / Umed: 7 / Confort: 7 / Consum: 6 / Zgomot: 7 / Uzura: 8 / Cost: 9

Pozitiv: Foarte buna atat pe uscat cat si pe umed, raport calitate/pret foarte bun, timpi de raspuns buni la schimbarea directiei, distante de franare foarte bune pe uscat si pe umed, uzura scazuta.

Negativ: Rezistenta medie la acvaplanare

Calificativ: Exemplar

2. Pirelli Cinturato P7 Blue

Total: 45 / Uscat: 9 / Umed: 8 / Confort: 6 / Consum: 6 / Zgomot: 6 / Uzura: 6 / Cost: 4

Pozitiv: Rezultate excelente pe umed, timpi de raspuns rapizi la schimbarea directiei, cele mai bune performante la franare

Negativ: Pretul ridicat

Calificativ: Exemplar

3. Continental Premium Contact 5

Total: 48 / Uscat: 8 / Umed: 6 / Confort: 8 / Consum: 8 / Zgomot: 6 / Uzura: 6 / Cost: 6

Pozitiv: Anvelope foarte bune, fara dezavantaje evidente, franare foarte buna, directie foarte buna, manevrabilitate buna pe umed, rezistenta buna la rulare

Negativ: Pret ridicat

Calificativ: Exemplar

4. Goodyear EfficientGrip Performance

Total: 45 / Uscat: 7 / Umed: 7 / Confort: 6 / Consum: 9 / Zgomot: 6 / Uzura: 6 / Cost: 4

Pozitiv: Bun echilibru intre siguranta pe carosabil uscat si siguranta pe carosabil umed, stabilitate si precizie foarte buna in schimbarea directiei, performante foarte bune cu franarea, rezistenta la rulare scazuta

Negativ: Pret ridicat

Calificativ: Exemplar

5. Dunlop Sport BluResponse

Total: 42 / Uscat: 7 / Umed: 6 / Confort: 6 / Consum: 9 / Zgomot: 6 / Uzura: 4 / Cost: 4

Pozitiv: Manevrabilitate buna pe uscat si umed, directie si manevrabilitate bune, rezistenta ridicata la acvaplanare, franare buna pe uscat, consum bun

Negativ: Se uzeaza destul de repede

Calificativ: Exemplar

6. Fulda EcoControl HP

Total: 44 / Uscat: 6 / Umed: 6 / Confort: 6 / Consum: 7 / Zgomot: 6 / Uzura: 6 / Cost: 7

Pozitiv: Un cauciuc echilibrat, care franeaza bine si pe uscat si pe umed, manevrabilitate buna pe uscat, pret accesibil, rezistenta la rulare buna

Negativ: Stabilitate directionala mai slaba, reactii mai slabe pe carosabil umed

Calificativ: Recomandat

7. Michelin Primacy 3

Total: 48 / Uscat: 6 / Umed: 6 / Confort: 6 / Consum: 6 / Zgomot: 7 / Uzura: 9 / Cost: 8

Pozitiv: Manevrabilitate buna pe uscat, confort ridicat, nivel bun al uzurii, consum scazut

Negativ: Au tendinta sa subvireze pe umed, zgomotoase

Calificativ: Recomandat

8. Vredestein Sportrac 5

Total: 42 / Uscat: 5 / Umed: 6 / Confort: 6 / Consum: 6 / Zgomot: 6 / Uzura: 6 / Cost: 7

Pozitiv: Uzura buna, raport calitate/pret bun, manevrabilitate buna, franare buna pe umed, zgomot redus

Negativ: Manevrabilitate si stabilitate mai putin bune pe carosabil uscat

Calificativ: Recomandat

9. Bridgestone Turanza T001

Total: 39 / Uscat: 6 / Umed: 7 / Confort: 6 / Consum: 6 / Zgomot: 6 / Uzura: 4 / Cost: 4

Pozitiv: Rezistenta excelenta la acvaplanare, control bun, manevrabilitate si franare de nivel bun pe carosabil umed

Negativ: Nivel slab al uzurii, pret ridicat

Calificativ: Satisfacator

10. Semperit Speed-Life 2

Total: 40 / Uscat: 5 / Umed: 8 / Confort: 8 / Consum: 6 / Zgomot: 6 / Uzura: 3 / Cost: 4

Pozitiv: Manevrabilitate buna pe umed, rezistenta ridicata la acvaplanare, distante de franare scurte pe uscat si umed, nivel ridicat al confortului

Negativ: Stabilitate directionala slaba pe uscat, se uzeaza repede

Calificativ: Satisfacator

11. Uniroyal Rainsport 3

Total: 41 / Uscat: 5 / Umed: 8 / Confort: 7 / Consum: 8 / Zgomot: 7 / Uzura: 3 / Cost: 3

Pozitiv: Cea mai buna rezistenta impotriva acvaplanarii, manevrabilitate buna pe umed, distante de franare bune pe uscat si umed, rezistenta scazuta la rulare

Negativ: Directie foarte slaba, subvireaza pe uscat, cel mai slab nivel al uzurii

Calificativ: Satisfacator

12. Yokohama BluEarth AE50

Total: 51 / Uscat: 6 / Umed: 4 / Confort: 7 / Consum: 6 / Zgomot: 8 / Uzura: 10 / Cost: 10

Pozitiv: Cea mai buna uzura, manevrabilitate buna pe uscat, confort foarte bun, cel mai bun raport calitate/pret

Negativ: Rezistenta scazuta la acvaplanare, aderenta slaba si subvirare pe umed

Calificativ: Satisfacator

13. Nexen N Blue HD Plus

Total: 43 / Uscat: 5 / Umed: 4 / Confort: 8 / Consum: 6 / Zgomot: 6 / Uzura: 6 / Cost: 8

Pozitiv: Raport calitate/pret bun, distante de franare bune pe uscat, confort ridicat, rezistenta ridicata la acvaplanare

Negativ: Distante de franare mediocre pe umed, tendinta de subvirare pe uscat

Calificativ: Satisfacator

14. Falken Ziex ZE914

Total: 39 / Uscat: 6 / Umed: 6 / Confort: 6 / Consum: 7 / Zgomot: 7 / Uzura: 3 / Cost: 4

Pozitiv: Rezistenta ridicata la acvaplanare, distante de franare scurte pe umed, confort ridicat, rezistenta buna la rualre

Negativ: Manevrabilitate slaba pe umed, raport calitate/pret mediu

Calificativ: Satisfacator

15. Nokian Line

Total: 33 / Uscat: 5 / Umed: 6 / Confort: 6 / Consum: 4 / Zgomot: 6 / Uzura: 3 / Cost: 3

Pozitiv: Rezistenta ridicata la acvaplanare, distante de franare bune pe umed

Negativ: Directie slaba pe carosabil umed, distante de franare lungi pe carosabil uscat, nivel mediu al uzurii, rezistenta ridicata la rulare

Calificativ: Satisfacator

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla detalii