TCS – Touring Club Suisse a testat 30 de anvelope de iarna de dimensiuni diferite
Video teste TCS la anvelopele de iarna 2011
Rezultatele acestor teste, efectuate pe 27 de modele de anvelope de iarna, au permis acordarea de calificative « recomandate » si « foarte recomandate » Concluzia a fost ca anvelopele premium sunt din nou in topul clasamentului si reprezinta o valoare sigura la achizitionare.Testele au constat in analiza comportamentului anvelopelor pe carosabil uscat, ud sau cu polei. Zgomotul la rulare, consumul de carburant si rezistenta la uzura au constituit, de asemenea, criterii dupa care anvelopele testate au fost notate.
Dimensiunea 175/65 R14 T
Clasamentul la anvelopele de iarna cu dimensiunea 175/65 R14T, care se adreseaza masinilor din clasa mica, este dominat de Continental cu modelul ContiWinterContact TS800, Michelin cu modelul Michelin Alpin A4 si Dunlop cu modelul SP WinterResponse, toate aceste profiluri de anvelope obtinand calificativul « foarte recomandat »
Anvelopele mentionate mai sus au dovedit inalte performante la capitolele esentiale pentru siguranta, atat la conducerea pe carosabil uscat sau ud, cat si pe carosabil inghetat sau pe zapada. Astfel anvelopele Continental au obtinut cele mai bune note la comportamentul pe zapada si consumul de carburant, in timp ce Michelin a batut concurentii sai in ceea ce priveste longevitatea. Anvelopele testate ce au obtinut calificativul « recomandat » sunt de asemeni destul de numeroase – 10 modele; ele au prezentat performante putin inferioare comparativ cu cele « foarte recomandate ». Astfel, Goodyear UltraGrip nu s-a dovedit cel mai performant pe zapada, Semperit Master-Grip nu a fost cel mai convingator pe carosabil uscat si Maloya Davos a prezentat lacune la testele pe carosabil ud.
Au fost si anvelope care la teste nu au reusit sa dea satisfactie la doua tipuri de test : ESA-Tecar Supergrip 7 la comportamentul pe carosabil ud si uscat, Vredestein Snowtrac 3 si Sava Eskimo S3+ la performantele pe sosea ud si inzapezita, Uniroyal MS plus 6 la conducerea pe uscat si zapada, Firestone Winterhawk 2 EVO la utilizarea pe carosabil umed si cu polei, iar Pirelli Winter 190 Snowcontrol Serie 3 la capitolul performante pe sosea uscata si longevitate utilizare. Profilul Ceat Formula Winter a prezentat usoare slabiciuni la comportamentul pe orice tip de carosabil, dar s-a dovedit performant la testele de consum de carburant si de longevitate. Singurul model testat care a trebuit sa se multumeasca cu calificativul « recomandat cu rezerve » a fost Falken Eurowinter HS439 datorita rezultatelor slabe obtinute la conducerea pe zapada.
Rezultate complete test anvelope de iarna 2011 – 175/65R14T
Nr 1 – Continental ContiWinterContact TS800 175/65R14 la AnvelomeMAG
Nr 2 – Michelin Alpin A4 175/65R14 la AnvelopeMAG
Nr 3 – Dunlop SP WinterResponse 175/65R14 la AnvelopeMAG
Goodyear UltraGrip 175/65R14 la AnvelopeMAG
Sava Eskimo S3+ 175/65R14 la AnvelopeMAG
Firestone Winterhawk 2 EVO 175/65R14 la AnvelopeMAG
Pirelli Winter SnowControl Serie 3 175/65R14 la AnvelopeMAG
Dimensiunea 195/65 R15 T
Dintre anvelopele de iarna testate la dimensiunea 195/65 R15T, 16 modele au fost premiate cu calificativul « foarte recomandat » in timp ce altele 8 au primit mentiunea « recomandat ».
Brandurile premium (Continental, Goodyear, Semperit, Dunlop, Michelin und Pirelli) se regasesc si la aceasta dimensiune in topul clasamentului, fiind in acelasi timp una din dimensiunile de anvelope cele mai vandute in Romania. Si, cum era normal, rezultatele obtinute la testele legate de securitate au fost determinante pentru stabilirea clasamentului. Sunt chiar cateva profiluri de anvelope care au obtinut notele maxime cum ar fi Goodyear UltraGrip8 la comportamentul pe carosabil ud, Semperit Speed-Grip 2 la consumul de carburant si Michelin Alpin A4 la testele de uzura.
Dintre anvelopele ce au primit calificativul « recomandat » , Nokian WR D3 este in fruntea clasamentului la aceasta grupa, chiar daca nu a fost extrem de performant pe sosea uda. Din aceleasi motive anvelopele Kleber si Barum au obtinut doar calificativul « recomandat ». Cauciucurile Vredestein, Kumho, Bridgestone si GT Radial au primit o nota medie datorita deficientelor la comportamentul pe sosea uscata (Vredestein), pe sosea uda si la testul de longevitate (Kumho), pe carosabil uscat si cu polei (Bridgestone) sau pe sosea uscata si umeda (GT Radial)
Ca si la testele pentru dimensiunea 175/65 R14 T, anvelopele Falken (Eurowinter HS439) n-au obtinut decat mentiunea « recomandat cu rezerve » din cauza slabelor performante la conducerea pe zapada. In coada clasamentului se regaseste anvelopa Trayal Artica, care a obtinut rezultate slabe la comportamentul atat pe sosea uda si uscata, cat si pe zapada sau gheata. Si tot aceasta anvelopa a prezentat cel mare consum de carburant si, de asemenea, a fost cea mai zgomotoasa.
Rezultate complete test anvelope de iarna 2011 – 195/65R15T
Nr 1 – Goodyear UltraGrip 8 195/65R15 la AnvelopeMAG
Nr 2 – Semperit Speed-Grip 2 195/65R15 la AnvelopeMAG
Nr 3 – Michelin Alpin A4 195/65R15 la AnvelopeMAG
Anvelope de iarna Kumho 195/65R15 la AnvelopeMAG