Teste Anvelope, Teste anvelope Vara

Test anvelope vara 265/70R17 – 2015 (Overland Journal)

Revista americana Overland Journal(JO) a testat sapte anvelope din clasa de teren A / T cu dimensiunile 265/70R17 pe mai multe tipuri de suprafete de drum.

Test anvelope vara 265/70R17 - 2015 (Overland Journal)

Anvelope 265/70R17 testate:
  • BFGoodrich All Terrain T / A
  • Cooper Discoverer A / T3
  • Dick Cepek Fun Country
  • Falken WildPeak A / T
  • General Grabber AT2
  • Goodyear Wrangler All-Terrain Aventura
  • Toyo Open Country AT II

Test anvelope vara off road - 265/70R17

Profilul benzii de rulare

Lumea anvelopelor de teren din ultimii ani, se confrunta cu o perioada de renastere. Utilizarea de proiectare asistata pe calculator (CAD), analiza cu element finit (FEA) si noi compusi de cauciuc au condus la un progres exponential. Profilul benzii de rulare este un efect foarte important asupra fortei motrice. Volumul crescut de goluri ajuta in primul rand la cresterea aderentei pe suprafata carosabila la contactul cu noroi, zapada sau apa. Forma de blocuri si caneluri dintre ele ajuta anvelopele sa mentina traiectoria in noroi si zapada. Unghiul de inclinare a ”picioruselor”  ajuta la respingerea pietrelor si reduc riscul de leziuni.

Lamelele – reprezinta o fanta subtire pe suprafata blocurilor benzii de rulare. Acestea imbunatatesc in mod semnificativ tractiunea pe un carosabil umed, zapada si gheata.

Aderenta (adeziune chimica)

Adeziunea apare la contactul dintre banda de rulare cu suprafata drumului. Aderenta este deosebit de puternica pe uscat, dar scade repede o data cu aparitia de apa, atat lichida si inghetata. Compusul de cauciuc,  este un amestec de cauciuc natural si / sau sintetic, negru de fum, siliciu, sulf si alte materiale de umplutura care au un impact enorm asupra nivelului de prindere. De exemplu, in timpul cursei pe stanca neteda aderenaa depinde de modul in care anvelopele se ”lipesc” de suprafata carosabila. Acelasi lucru este valabil si pentru asfalt unde o aderenta mare imbunatateste tractiunea in timpul virajelor, franare si accelerare.

In acest sens, producatorii au reusit sa imbunatateasca proprietatile amestecului de cauciuc-carbon-siliciu, folosind compusi de inalta performanta. Falken, de exemplu, bazat pe anii de experienta in curse, atunci cand a creat WildPeak lui A / T, a obtinut rezultatele cu adevarat impresionante.

Deformarea

Deformarea carcasei anvelopei si a benzii de rulare imbunatatesc semnificativ tractiunea, deoarece permite anvelopelor sa se adapteze dupa obsacolele intalnite cum ar fi pietre, margini de pietre, santuri si radacini de copaci. Pata de contact creste, imbunatatind astfel prinderea mecanica si chimica, si este foarte important atunci cand te duci pe o suprafata neomogena. Evident, deformarea este unul dintre avantajele de reducere a presiunii in anvelope. Un factor important este si deformabilitatea blocurilor, care este influentata de rigiditatea si de proiectarea compozitiei de cauciuc a elementelor benzii de rulare. In cazul in care anvelopa intalneste un obstacol, cum ar fi blocuri de piatra, aceasta se poate indoi, muta si partial ”apuca” marginile pietrei.

Test anvelope vara off road - 265/70R17

Centralizare mecanica

Exista doua tipuri de ambreiaj mecanic – micro si macro. Macro – este interactiunea dintre blocurile benzii de rulare si suprafata drumului. Blocurile se ”agata” de obstacole si ajuta masina sa treaca obstacolul. Acest lucru poate fi comparat cu modul in care urca un alpinist, agatandu-si degetele de mici fisuri in stanca. Micro – e generata de devierea compozitiei de cauciuc, nu mai putin importanta. Aceasta poate fi descrisa ca fiind capacitatea de a ”stampila”/ lasa urma  in sine, la micro-rugozitatea acoperirii.

Raspuns de directie

Anvelopele trebuie sa raspunda rapid si direct la mecanismul de directie, iar daca raspunsul este intarziat, acesta va fi un factor negativ. Sensibilitatea in pozitia centrala este de asemenea importanta, dar numai in ceea ce priveste mentinerea directiei de mers in timpul deplasarii in linie dreapta.

Controlabilitatea

Flexibilitatea este un factor cheie in testele efectuate si a fost descrisa de nenumarate ori. Traiectoria reprezinta capacitatea de a urma linia selectata la un anumit nivel al rotirii volanului. Exista, de asemenea, raportul de aderenta al anvelopelor de pe axele fata si spate. Dezechilibrul normal in aceasta privinta poate fi exprimata ca o buna aderenta a anvelopelor fata (traiectorie de retentie). In plus, in timpul coliziunii cu mici umflaturi (un exemplu foarte bun – umflaturi ondulate pe drumuri de pamant si pietris), masina se poate inclina. Pentru a evita acest lucru, anvelopele trebuie sa aiba adeziunea si pliabilitatea necesara. Predictibilitatea este unul dintre cei mai importanti parametri, deoarece permite soferului sa fie sigur ca anvelopele se vor comporta asa cum se asteapta.

Ce a fost luat in considerare in test

Cele mai bune anvelope testate s-au dovedit a fi anvelopele de teren moderne care sunt foarte eficiente in toate conditiile. Testele s-au efectuat pe doua autovehicule Jeep Wrangler JK identice cu 4 usi si jante de 17 inch, in  Yavapai statul Arizona (SUA).

Test anvelope vara off road - 265/70R17

Selectia de anvelope

Pentru acest test au fost selectate sapte anvelope populare de teren de la companii producatoare bine-cunoscute. Toate anvelopele testate au avut dimensiunea 265/70 R17 si indice de sarcina E.

TESTE pe asfalt

  • Franarea. Masina a fost oprita de la viteza de 100 km / h, ABS inclus.  S-a luat in considerare distanta dintre punctul in care conducatorul auto a apasat franele  si locul in care vehiculul este complet oprit.
  • Pista circulara. Obstacolele au fost plasate in jurul perimetrului pistei de 30 de metri. Sistemele de asistenta a soferului au fost deconectate, iar pilotul a incercat cat mai repede posibil sa conduca in jurul obstacolelor.
  • Pornirea pe o suprafata umeda. Masina a fost condusa intr-un viraj de 90 de grade la o viteza de aproximativ 72 km / h.
  • Confort. Pe aceeasi portiune de autostrada s-au inregistrat nivelul de zgomot, vibratiile si duritate anvelopelor.

BFGoodrich All Terrain T / A KO

BFGoodrich este un brand preferat de fanii off-road, cel putin in ultimele patru decenii. Anvelope All-Terrain T / A au fost prezentate la sfarsitul anului 1970, si in acest timp au obtinut numeroase premii in curse in  desert. Cu toate acestea, desi fiabilitatea ramane, tehnologia continua sa evolueze, iar acum acest model clasic se retrage. Pe piata exista deja noul model BFGoodrich All-Terrain T / A HC2 , model care nu a fost disponibil la timp pentru teste.

anvelope-bf-goodrich

Asfalt

Pe autostrada, anvelopele BFGoodrich au fost rigide si zgomotoase. BFGoodrich au obtinut rezultate acceptabile la franare. Cu toate acestea, la capitolul prindere laterala aceste anvelope au fost mai lente decat celelalte. Pe o pista circulara, rezultatul a fost unul dintre cele mai grave, precum si forta laterala a fost 0,67 g. Pe carosabilul umed, viteza si controlul sunt chiar mai mici, astfel incat aceste anvelope sunt pe ultimul loc in acest test.

anvelope-bf-goodrich

Teren accidentat

La suprafata solului BFGoodrich are, de asemenea, probleme serioase. Anvelopele sunt foarte lente pentru a raspunde la directie si au nevoie de o multime de efort pe volan pentru a porni schimbarea de miscare. Prinderea laterala pe pista ovala a obtinut un rezultat slab.

DICK Cepek FUN Country

anvleope-dick-cepek-fun-country

Asfalt

Dick Cepek s-au comportat bine la testele de mare viteza pe asfalt, ceea ce a fost surprinzator avand in vedere designul lor agresiv. Necesita un efort destul de mare din partea soferului pentru a corecta si schimba directia de mers. In proba de stabilitate la franare si usurinta de operare au obtinut cele mai slabe rezultate. Pe autostrada anvelopele Dick Cepek au fost cele mai zgomotoase si dure.

anvleope-dick-cepek-fun-country

Teren accidentat

Pe o pista ovala Dick Cepek se comporta la fel ca si pe asfalt. Acestea sunt destul de imprevizibile, iar conducatorul auto este obligat sa ajusteze aproape in mod constant directia de miscare.

anvleope-dick-cepek-fun-country

Falken WILDPEAK A / T

Desi Falken a intrat recent in segmentul All-Terrain, compania are o experienta bogata in domeniul productiei de anvelope pentru raliu si curse de circuit, astfel incat anvelopele lor au aratat in acest test ca mai multi parametri sunt cei mai buni in clasa sa.

falken-wildpeak-at

Asfalt

Pe autostrada, anvelopele Falken ofera o plimbare foarte buna. Aceste anvelope au obtinut cel mai bun timp in slalom, dar dupa cateva curse, din cauza variatiei foarte mare, rezultatele incep sa devina ingrijoratoare cu privire la predictibilitatea lor. Forta laterala pe o pista circulara a fost medie, in primul rand datorita aderentei mici. Anvelopele Falken de asemenea, se comporta bine in situatia manevrelor de urgenta.

falken-wildpeak-at-2

Teren accidentat

Pe teren accidentat, aceste anvelope s-au comportat bine. Pe drum acoperit de noroi Falken s-a comporta liniar si previzibil, devenind unul dintre cele mai bune din punct de vedere al nivelului general de prindere. In acelasi timp, la cele mai mari viteze a fost marcata o tendinta de supravirare.

falken-wildpeak-at-2

GENERAL grabber AT2

anvelope-general-at2

Asfalt

Pe autostrada anvelopele de la General au aratat o performanta medie, iar zgomotul este destul de crescut. Dar, pe pista, in cazul in care cea mai mare este nevoia de viteza si ambreiaj, anvelopele General au facut o impresie foarte buna. Aceste anvelope au obtinut locul doi la proba pe o pista circulara. Aderenta pe teren umed este relativ redusa iar distanta de franare a fost cea mai lunga din test.

anvelope-general-at2

Teren accidentat

Anvelopele General au fost laudate pentru raspunsul precis la dirt track. Grip pe axele fata si spate sunt foarte echilibrate, astfel incat conducatorul auto nu se asteapta la surprize. Anvelopa raspunde rapid la directie si arata putina supravirare cand pedala de acceleratie este eliberata.

anvelope-general-at2

GOODYEAR WRANGLER toate tipurile de teren ADVENTURE

Goodyear produce anvelope de inalta performanta, iar compania a inceput recent sa puna un accent deosebit pe puterea lor. Tehnologia Armor Silent a castigat o reputatie mare in randul fanilor de vehicule off-road. Anvelopele Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure au fost selectate pentru a testa designul lor universal, special proiectat si adaptat pentru camionete.

goodyear-wrangler

Asfalt

Pe autostrada, Goodyear s-a prezentat destul de linistit. Rezultatele testului cu privire la eficacitatea de franare, au fost excelente. Anvelopele Goodyear au dat dovada de o excelenta stabilitate directionala si au obtinut locul al doilea in ceea ce priveste lungimea distantei de franare.

goodyear-wrangler

Teren accidentat

Daca pe asfalt Goodyear a aratat un rezultat foarte bun, pe o suprafata cu noroi rezultatele au fost cele mai slabe din test.

goodyear-wrangler

TOYO OPEN Country AT II

In 1966 Toyo devenit prima companie de anvelope japoneza ce deschide un birou in Statele Unite. Desi initial compania se specializeaza in principal in anvelope de pasageri, gama  Open Country lansata in 2003 le-a permis sa castige un punct de sprijin ferm in segmentul de anvelope pentru SUV-uri. Popularitatea Toyo a crescut rapid, mai ales dupa cursele din desert, in cazul in care compania are multi ani de colaborare cu Robby Gordon.

anvelope-toyo-open-country

Asfalt

Pe autostrada anvelopele Toyo au dat dovada de cel mai mic nivel de zgomot si vibratii, care a fost facut posibil datorita designului benzii de rulare multifunctional si a noilor tehnologii pentru zgomot. Toyo a impresionat, de asemenea, prin rezultatul cel mai bun la franare. Viteza virajelor pe suprafete umede a fost medie.

anvelope-toyo-open-country

Teren accidentat

Situatia s-a imbunatatit pe piste neasfaltate in cazul in care anvelopele au aratat retentie buna si supravirare minima. Pe o drum stancos Toyo au fost printre anvelopele care au reusit sa depaseasca obstacolul, probabil datorita unui compus de cauciuc moale, ce ofera aderenta mecanica ridicata.

anvelope-toyo-open-country

COOPER Discoverer A / T3 (castigator de testare)

Cooper sunt anvelope de teren moderne create special pentru segmentul All-Terrain, cu cele mai recente tehnologii de dezvoltare.

anvelope-cooper-discoverer

Asfalt

Pe trotuar Cooper se comporta mai mult ca o anvelopa pentru autoturisme. Rezultatele la distantele de franare au fost in mod constant scurte iar aderenta pe teren umed este destul de buna. Expertii JO le-au testat deja pe zapada si gheata, si s-au dovedit a fi ”aproape la fel de eficace ca anvelopele de iarna.” La anvelopele Cooper zgomotul si vibratiile sunt reduse iar pe pista circulara au dat dovada de inalta performanta in ceea ce priveste aderenta. Cel mai probabil, aceste rezultate se datoreaza faptului ca anvelopele au in compozitia lor un compus moale si blocuri imbunatatite de rezistenta.

anvelope-cooper-discoverer

Teren accidentat

Pe drum cu murdarie anvelopele Cooper au obtinut rezultate remarcabile din toate punctele de vedere. S-au dovedit a fi cu 15% mai performante decat cel mai apropiat rival. Anvelopa raspunde rapid la manevrele din trafic si ofera stabilitate si siguranta.

anvelope-cooper-discoverer

CONCLUZIE

Era de asteptat ca anvelopele BFGoodrich sa obtina cel mai bun rezultat, dar nu au putut tine pasul cu anvelopele mai moderne. Dick Cepek teoretic ar trebui sa nu aiba nici o problema in a face fata la oprirea pe stanca, dar rezultatul a fost cu totul diferit. Astfel, este evident ca trebuie sa combine numeroase caracteristici, cum ar fi un schelet puternic si deformabil, imbunatatirea benzii de rulare si, cel mai important, o compozitie de cauciuc optimizata.

In cele din urma, victoria merge la anvelopele Cooper, care au astfel cel mai mic cost, si cel mai bun raport calitate-pret. Anvelopele Cooper dau dovada de siguranta la viteze ridicate si atat pe carosabil uscat cat si umed, distanta de franare a fost minima si ofera un nivel ridicat de confort.

anvelope-off-road-test

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla detalii