Specialistii de la revista suedeza Vi Bilagare impreuna cu cei de la publicatia finlandeza Tuulilasi, au testat 9 modele de anvelope de vara cu dimensiunile 205/55R16.
In acest test realizat de publicatia Vi Bilagare, au fost comparate anvelope ieftine, care au obtinut performante – de la acceptabil la catastrofal. Pentru testare au fost alese cele mai populare anvelope ieftine din tarile nordice. Totusi, diferenta dintre anvelope premium si anvelope de buget este binecunoscuta si ramane semnificativ de mare.
Anvelope testate :
- Continental Premium Contact 5
- Accelera Alpha
- General Altimax Sport
- Gislaved Ultra *Speed
- Goodride RV-H680
- Nankang NK Confort AS-1
- Nexen n’Blue HD Plus
- Sailun Atrezzo SH402
- Sava Intensa HP
- Sonar SX-1 Evo
Manevrabilitatea pe suprafete umede
Anvelopele de vara Premium Continental ofera o tractiune excelenta pe suprafete umede, iar soferul poate utiliza toate puterea motorului cu aproape tip de carosabil. Cu toate acestea, mai multe anvelope de buget au aratat, de asemenea, rezultate foarte bune si comportament stabil si consecvent. Goodride si Accelera nu au obtinut o performanta buna, iar Sailuna obtinut performante extrem de slabe.
Caracteristicile de franare pe suprafete umede
Continental s-a comportat previzibil mai bine, iar unele anvelope ieftine au permis oprirea autovehiculului pe o suprafata umeda, la o distanta acceptabila. Doar doua modele de anvelope au primit calificativul “nesatisfacator” pentru distantele de frânare prea lungi.
Stabilitate laterala pe suprafata umeda
Testul a fost realizat pe o pista circulara cu un diametru de 50-55 m, acoperiat cu un strat de adâncime a apei de 1-2 mm. Conducatorul autovehicului a incercat parcurga pista in cel mai scurt timp posibil, pastrând aceeasi unghiul de virare.
Rezistenta la acvaplanare
Viteza estimata la care patinarea rotilor este de 15%
Manevrabilitate pe suprafete uscate
Nankang aproape ca tine pasul cu Continental, iar Gislaved, Goodride si Nexen nu sunt foarte departe de anvelopele premium. Au existat unele diferente in precizia raspunsului de directie, dar nu unele semnificative. Trebuie remarcat faptul ca mult mai usor de gasit o anvelopa care se comporta bine pe uscat decât una care se comporta bine pe carosabil umed.
Franare pe uscat
De obicei in aceste teste, diferenta dintre cele mai bune anvelope premium si cele mai slabe rezultate este de aproximativ 3-4 metri, insa de aceasta diferenta a ajuns de 7 metri.
Economie de combustibil
Consumul de combustibil a fost masurat pe o pista mare ovala.Temperatura a fost de 22 de grade. Gislaved si Continental fac economie de combustibil. De altfel, eficienta globala de combustibil a fost imbunatatita in ultimii ani, ceea ce s-a reflectat inclusiv in costul anvelopelor.
Rezistenta la rulare
Testul a fost realizat pe un dispozitiv de testare, in conformitate cu standardele UE. in timpul testului a fost luat in considerare indicele de sarcina.
Confort / zgomot
Zgomotul a fost evaluat pe asfalt neted, precum si in zone acoperite cu gropi . Punctajul este stabilit in functie de nivelul de confort determinat de zgomotul la rulare si de capacitatea anvelopei de a “absoarbe” neregulile de trafic.
Clasamentul final:
1.Continental Premium Contact 5
4. Gislaved Ultra Speed
7. Sonar SX-1 Evo
8.Accelera Alpha
9. Sailun Atrezzo SH402
10. Goodride RV-H680
Despre Vi Bilagare:
Vi Bilagare este cea mai renumita publicatie auto din Suedia. Revista a aparut in anul 1930 si in prezent apare anual, in 18 numere .