Teste Anvelope, Teste anvelope Vara

Test anvelope vara 2015 pentru dimensiunea 225/50R17 (Auto Motor und Sport)

 

automotoSpecialistii de la publicatia germana Auto Motor und Sport au testat noua anvelope de 17 inch, iar modelele au fost alese dupa ratingul precizat prin sistemul european de etichetare.

Cei mai buni si numai cei mai buni” – acest principiu este impartasit de catre compania Mercedes-Benz si de catre multi proprietari de masini care apartin acestui brand. Cei care cauta anvelope pentru C-Class cu dimensiuni 225/50R17, pot fi nevoiti sa aleaga intre peste 200 de modele disponibile pe piata astazi. O astfel de abundenta de optiuni poate pune pe cineva in incurcatura, asadar ce fel de anvelope sunt  considerate mai bune? in Uniunea Europeana, cu scopul de a ajuta consumatorul, a fost introdusa etichetarea cu clasele anvelopelor. Dar ajuta cu adevarat aceste etichete atunci cand se cumpara o anvelopa? Pentru a afla acest lucru,  Auto Motor und Sport a testat noua anvelope selectate pe baza sistemului de clasificare european.  

auto-sportt

Anvelope testate cu dimensiunile 225/50R17:

Pentru a minimiza erorile obtinute la masuratori, testele care evalueaza rezistenta la rulare au fost efectuate in Franta si Germania. Rezultatele au aratat ca estimarile privind eticheta, in principiu, corespund realitatii, dar cu abateri destul de mari . Cele mai economice – Continental si Uniroyal, iar cele mai slab cotate –  Hankook si Kumho. Dupa cum s-a observat, estimarile si in primul rand nivelul de zgomot indicat pe etichete nu au acuratete 100%.

Momentul adevarului a sosit: testare pe teren umed. La franare de la 80 kmh pe teren umed, anvelopele  Continental au castigat testul anul trecut si au oprit masina in 29,1 metri. Cel mai puternic concurent – Uniroyal – necesita deja 2 metri mai mult, si chiar mai mult, Bridgestone si Kumho, a caror distante de franare au fost  34,1 respectivi 35,3 metri. Daca ne intoarcem la clasele de pe eticheta, diferenta dintre anvelope cu un rating de “A” si “B” ar trebui sa fie in jur de 3 metri. Expertii au remarcat faptul ca este nevoie de mai multa transparenta pentru a putea diferentia mai bine anvelopele, pentru ca acum eticheta ofera doar o aproximare a caracteristicilor anvelopelor.

in total, anvelopele au fost testate in cadrul a14 probe si cel mai bine s-au comportat anvelopele Continental. Anvelopele Continental si Dunlop au manevrabilitate excelenta si stabilitate laterala pe suprafete umede, astfel incat conducatorul auto sa se poata simti intotdeauna in siguranta.

 

REZULTATELE TESTULUI 

test-anvelope-2015-1

Franarea pe suprafete uscate (franare de distanta de la 100 km/h, in m) 

1. Hankook – 33.8

2. Dunlop – 34.1

3. Continental – 34.5

3. Goodyear – 34.5

5. Nokian – 35.3

6. Pirelli – 35.5

7. Uniroyal – 36.2

8. Kumho – 36.4

9. Bridgestone – 36.5

 

Manevrabilitate pe suprafete uscate (viteza medie in km / h)

1. Hankook – 128.2

2. Pirelli – 128.1

3. Continental – 128.0

4. Nokian – 127.9

5. Goodyear – 127.4

6. Uniroyal – 127.0

7. Bridgestone – 126.9

8. Dunlop – 126.5

9. Kumho – 126.5

 

 Economie (rezistenta la rulare, kg / t)

1. Goodyear – 6.4

2. Dunlop – 6.5

3. Uniroyal – 7.5

4. Continental – 7.9

5. Pirelli – 8.1

6. Nokian – 8.2

7. Bridgestone – 8.4

8. Hankook – 8.6

9. Kumho – 8.6

 

Zgomot (Nivelul de zgomot la 80 km / h si dB (A))

1. Hankook – 66.0

2. Kumho – 68.0

3. Continental – 69.0

4. Dunlop – 69.0

5. Goodyear – 69.0

6. Bridgestone – 70.0

7. Nokian – 70.0

8. Pirelli – 70.0

9. Uniroyal – 70.0

 

Franarea pe suprafete umede (franare distanta de 80 kilometri pe ora, m)

1. Continental – 29.1

2. Uniroyal – 31.1

3. Hankook – 31.9

4. Dunlop – 32.2

4. Goodyear – 32.2

6. Pirelli – 32.3

7. Nokian – 32.4

8. Bridgestone –  34.1

9. Kumho – 35.3

 

Stabilitate laterala pe suprafete umede (acceleratie laterala maxima, m / s2)

1. Pirelli – 8.10

2. Dunlop – 7.99

3. Continental – 7.98

4. Hankook – 7.87

5. Nokian – 7.82

6. Goodyear – 7.76

7. Bridgestone – 7.71

7. Uniroyal – 7.71

9. Kumho – 7.26

 

Rezistenta la acvaplanare longitudinal (pierderea de viteza aderenta, km / h)

1. Uniroyal – 88.3

2. Bridgestone – 82.5

3. Continental – 80.9

4. Nokian – 79.2

5. Dunlop – 78.6

5. Hankook – 78.6

7. Pirelli – 78.4

8. Kumho – 77.9

9. Goodyear – 75.6

 

Rezistenta incrucisata la acvaplanare (acceleratie laterala maxima, m / s2)

1. Bridgestone – 3.43

2. Uniroyal – 3.22

3. Dunlop – 3.21

4. Hankook – 3.09

5. Kumho – 3.02

6. Continental – 3.00

7. Goodyear – 2.91

8. Nokian  – 2.77

9. Pirelli – 2.48

 

Manevrabilitate pe suprafete umede (viteza medie in km / h)

1. Dunlop – 89.8

2. Continental – 89.7

3. Goodyear – 89.7

4. Uniroyal – 88.45

5. Bridgestone – 88.1

6. Nokian – 88.1

7. Hankook – 88.0

8. Pirelli – 85.9

9. Kumho – 85.2

 

Estimarile pentru anvelopele testate sunt prezentate in tabelul

in fiecare proba se acorda maximum 10 puncte, iar rezultatele globale se calculeaza astfel: testele pe umed – 45%, pe uscat – 35%, eco – 15% si pretul – 5%.

test-anvelope-2015-2

Clasament final:

1. Continental Sport Contact 5

2. Dunlop Sport Bluresponse

3. Goodyear Efficientgrip Performance

4. Hankook Ventus V12 Evo2

5. Uniroyal Rainsport 3

6. Nokian zLine

7. Pirelli Cinturato P7 Blue

8. Bridgestone Turanza T001

9. Kumho Ecsta LE Sport

 

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla detalii