Testul final al revistei germane Off Road a comparat anvelope cu dimensiunea 255/55R18 de la cei mai importanti producatori. In plus, fata de modelele cunoscute ale Goodyear, Continental si Nokian, s-au adaugat la testare anvelope Vredestein, Kumho si Maxxis pentru segmentul de buget. Acestea concureaza cu anvelope Dunlop, Toyo si Pirelli, care participa pentru a doua oara la studiile Off Road. Testele s-au efectuat in sudul Finlandei, cu ajutorul unui autoturism Mercedes ML 250 cu tractiune integrala.
Anvelope 255/55R18 testate:
- Continental ContiSportContact 5 SUV
- Dunlop SP QuattroMaxx
- Goodyear Eagle F1 Asymmetric SUV
- Kumho Crugen HP91
- Maxxis M36 Victra
- Nokian zLine SUV
- Pirelli Scorpion Verde
- Toyo PROXES T1 Sport SUV
- Vredestein Ultrac Vorti
Primul test efectuat este considerat cel mai important pentru siguranta: franarea pe suprafete uscate. Cel mai performant model de anvelope dintre toate s-a dovedit a fi Continental, care a obtinut o distanta mai mica cu 2,3 m decat ultimul clasat. Nokian, Dunlop au avut un decalaj de 15 si 16 cm.
Rezultate bune au obtinut si Goodyear, Pirelli si Toyo. Distanta de franare obtinuta de Vredestein si Kumho este semnificativ mai mare decat cea a liderilor, iar Maxxis ocupa ultimul loc cu o marja semnificativa fara de concurentii din clasa Premium.
La fel de importante sunt: raspunsul precis al directiei, comportamentul in conditii de siguranta si previzibilitatea in curbe, precum si confortul in calatorie. Pe drum uscat, anvelopele de buget Maxxis nu au surprins neplacut, insa au fost totusi prea lente si vagi. Cele mai bune rezultate au fost obtinute din nou de Nokian si Continental, care ocupa primele locuri in test datorita un raspuns aproape perfect la actiunile soferului si a sprijinului lateral bun la viteze mari.
Anvelopele Dunlop si Pirelli au fost aproape de lideri. Goodyear a avut un comportament de incredere, echilibrat si a fost urmat de Kumho, Vredestein si Toyo, toate acestea cu rezultate destul de bune.
Testul realizat pe suprafata umeda a evidentiat diferente mult mai mari, iar Maxxis obtinut aici un rezultat nesatisfacator – aceste anvelope sunt prea inexacte pentru a raspunde la directie, se comporta imprevizibil.
Toyo, Dunlop, Goodyear si Pirelli permit viraje la viteze mai mari, iar aceste anvelope, in general, asigura tractiune buna si stabilitate directionala. Locul al doilea este ocupat de cauciucurile Continental, care reactioneaza foarte precis la actiunile conducatorului auto si permit viraje de mare viteza. Cel mai bun rezultate e obtinut cauciucurile Nokian, care necesita doar o corectie minima a directiei pe o suprafata umeda.
Un alt test a evaluat capacitatea anvelopelor de a frana pe suprafete umede si aici din nou cele mai bune au fost anvelopele Nokian, care au obtinut o distanta de franare de 28.05 m. Urmatorii cinci clasati s-au mentinut la o distanta de 65 cm, iar Kumho nu a putut tine pasul, obtinand o distanta de franare mai lunga: 29 m.
In testul de rezistenta la acvaplanare, primul loc este ocupat de anvelope Goodyear, care pierd contactul cu drumul doar la 77.46 km.
Toate anvelopele s-au comportat bine, iar anvelopele Toy au obtinut rezultate acceptabile.
Producatorii de anvelope sunt pusi de multe ori in situatia de accentua o anumita directie de dezvoltare in defavoarea altora. De exemplu, reducerea rezistentei la rulare afecteaza in mod negativ tractiunea pe umed. Cauciucul care s-a dovedit a fi cel mai economic este Nokian, avand un echilibru excelent al caracteristicilor, iar Vredestein creste consumul de combustibil.
In testul final care determina nivelul de zgomot, s-au remarcat anvelopele Maxxis. Dupa sase anvelope cu 70 dB, Continental si mai ales Pirelli sunt semnificativ mai zgomotoase. Este de remarcat faptul ca in general confortul este considerat mai putin important decat siguranta.
Clasament Final:
1. Nokian zLine SUV
2. Continental Sport Contact 5 SUV
5. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2
7. Toyo Proxes T1 Sport SUV
8. Vredestein Ultrac Vorti
9. Maxxis M36 Victra