anvelope de vara, Stiri

Testul TCS al anvelopelor de vara 2018 – Cele mai scumpe nu sunt si cele mai bune: 205/55 R16 si 175/65 R14

La sfarsitul lunii februarie, expertii de la Touring Club Suisse au examinat 30 de tipuri de anvelope de doua dimensiuni diferite: 14 modele 175/65 R14 82T, precum si 16 modele 205/55 R16 91V. Surpriza a fost ca la dimensiunile mici, primele locuri nu au fost castigate de produse premium ci de branduri de nivelul doi. In categoria 205/55 R16 91V, marcile de nivelul doi au reusit să se situeze la acelasi nivel cu anvelopele premium.

Comportamentul la rulaj al fiecarui pneu a fost determinat in teste practice pe diferite piste de testare cu pavaje uscate si umede. Anvelopele au fost apoi testate pentru zgomot, consum de combustibil, uzura si rezistenta la viteza mare. In general, aceste teste s-au bazat pe 13 criterii care reproduc conditiile practice.

Rezultatele testelor:

Dimensiunea 175/65 R14 82T este potrivita pentru modelele de autoturisme mici: Ford Fiesta, Hyundai i10, Mitsubishi Colt, Subaru Justy, Toyota Yaris și VW UP. Spre surprinderea expertilor, nu anvelopele premium sunt cele care s-au impus în această categorie, ci asa-numitele branduri „de calitate”, de nivel secundar. Obtinand mentiunea „foarte recomandat”, Falken și Semperit se află în fruntea tabelului comparativ. Aceste profile au convins, dupa toate criteriile de test. Alte unsprezece pneuri au prezentat usoare puncte slabe dar au fost considerate in continuare „recomandate”. Numai unul singur dintre pneurile de vara testate in aceasta serie a trebuit sa se multumeasca cu mentiunea „recomandat cu rezerva”.

Anvelopele de dimensiuni 205/55 R16 91V sunt compatibile cu modelele din clasa de medie cum ar fi: Audi A3, Ford Focus si Mondeo, VW Golf si Passat, Toyota Auris, Renault Megane si Kangoo, Seat Exeo, Honda Civic si Hyundai i30 și ix20. Sase dintre cele 16 marci testate (Michelin, Bridgestone, Continental, Firestone, Hankook si Semperit) au primit ratingul „foarte recomandat”. Patru modele au ratat aceasta calificare din cauza unor puncte slabe (mai ales pe carosabil umed). Patru profile de anvelope dintre cei sase candidati rămasi au prezentat deficiente pe carosabil umed sau la uzura.

Daca in acest test ar fi fost luate in considerare numai calitati dinamice de conducere, atunci produsele Vredestein și Infinity ar fi obtinut ratingul „recomandat”. Cu toate acestea, au esuat in testele de mare viteza care sunt mai exigente în versiunea TCS decat in ​​cea de omologare producator. Aceste doua anvelope au fost descrise ca fiind „recomandate cu rezerva”.

Va invitam mai jos sa urmariti testul complet al celor de la Touring Club Suisse:

 

In urma testelor efectuate de cei de la TCS, clasamentul este urmatorul:

test-de-pneus-d-ete-2018-175-65-r14-82t

Share Button

Comments are Closed

Theme by Anders Norén

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla detalii
 
Citește articolul precedent:
Cadou 300RON la achizitia de anvelope iarna Goodyear/Dunlop

Sezonul cald este pe sfarsite si odata cu el si temperaturile ridicate si vremea lipsita de precipitatii. Urmeaza un nou...

Închide