Anvelope Camioane, Utile Anvelope

Anvelope de camion – Recomandari generale

Anvelope de camion – Recomandari generale

ALEGEREA ANVELOPEI

Anvelopele trebuie sa fie selectate de preferinta pe baza specificatiilor si recomandarilor producatorului vehiculului. Selectarea marimii pentru anvelope este bazata pe configuratiile si incarcaturile axului cerute, precum si capacitatea maxima a vitezei vehiculelor.

Anvelopele vor fi ajustate ca sa corespunda cu jantele recomandate, dupa cum au fost definite de producatorul anvelopei si/sau de standardele ETRTO (Organizatia Europeana Tehnica de Anvelope si Jante).

Utilizarea altor jante permise trebuie stabilita de catre producatorul anvelopei si/sau al jantei sau al vehiculului.

Este recomandat sa se echipeze vehiculele cu anvelope cu constructii de acelasi tip (radiala sau diagonala) pe toate pozitiile. Modelele benzii de rulare pot varia in functie de ax (de tractiune, directie sau remorca).

DEPOZITAREA ANVELOPELOR

Anvelopele vor fi depozitate in locuri reci, uscate, departe de razele solare directe sau de o lumina artificiala puternica. Anvelopele montate sau nu, nu trebuie sa fie niciodata depozitate pe podele uleioase sau in contact cu solventi, ulei sau grasime. Anvelopele nu trebuie sa fie depozitate in aceleasi camere cu solventii volatili.

Daca este posibil, anvelopele ar trebui depozitate vertical pe suprafata de rulare. Anvelopele nemontate asezate orizontal (pe partile laterale) ar trebui pozitionate simetric si niciodata la o inaltime atat de mare incat sa cauzeze deformari grave anvelopelor de dedesubt. In cazul anvelopelor montate pe jante, dar nu la vehicule, ar trebuie sa se urmeze aceleasi recomandari ca si in cazul anvelopelor nemontate.

 

MONTAREA

Montarea si demontarea anvelopelor ar trebui facute de preferinta de un personal experimentat si instruit folosind unelte si proceduri adecvate. O anvelopa care nu este corect montata sau care a fost deteriorata, nu va avea performante optime.

Jantele vor fi controlate inaintea potrivirii anvelopei – acestea vor fi fara rugina si nu vor fi deteriorate si nici nu vor prezenta semne de uzura si rupere. Zonele de pe marginea jantei vor fi controlate amanuntit.

Este recomandat sa se foloseasca intotdeauna valve noi cand se monteaza anvelope noi fara camere de aer, respectiv camere noi si benzi de janta in cazul anvelopelor cu camere. Capacele de ventil vor fi folosite pentru protejarea pieselor valvei de praf, murdarie sau umiditate si protejeaza de eventuale pierderi de aer.

Pentru lubrifiere, folositi lubrifiant pe baza de ulei vegetal, care se evapora sau lubrifianti destinati in special montarii anvelopelor. Verificati pozitia liniei de referinta fata de marginea jantei pentru o centrare corecta.

 

PRESIUNEA LA UMFLARE

Umflarea incorecta este deseori cauza deteriorarii anvelopei. Anvelopele pentru camion si autobuz ar trebui sa fie umflate conform presiunilor de umflare indicate in recomandarile producatorului de anvelope. Presiunile de umflare sunt tipice pentru functionare la sarcinile axului.

Presiunea de umflare a anvelopei trebuie verificata o data la doua saptamani. Presiunile indicate in tabelele referitoare la umflare – sarcina intotdeauna se refera la umflarea ,,la rece” la sarcinile indicate pentru ax. O crestere slaba a presiunii la umflare in timpul exploatarii vehiculului a fost luata in considerare in tabel si nu va fi schimbata.

Umflarea exagerata sau insuficienta nu va genera numai un model de uzura neuniforma a benzii de rulare, dar paote duce si la o deterioare prematura a acesteia.

 

ADANCIMEA BENZII DE RULARE

Toate tarile care apartin Uniunii Europene cer o adancime minima  benzii de rulare de 1,6 mm. Este necesar ca anvelopele sa aiba cel putin atat, pe centru si trei sferturi din banda de rulare pe toata suprafata.

Toate anvelopele pentru camion si pentru autobuz sunt echipate cu TWI-uri (indicatori ai Uzurii benzii de rulare) in cateva locuri in jurul circumferintei. Acesti indicatori sunt amplasati in canelurile principale ale profilului benzii de rulare si au o inaltime de 1,6 mm de la baza canelurii.

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla detalii