Utile Anvelope

Anvelope SUV si 4×4: cum sa nu gresiti la alegerea acestora

Anvelope SUV si 4×4: cum sa nu gresiti la alegerea acestora. Deoarece acestea sunt vehicule specifice, este important sa alegeti anvelope care sa fie perfect adaptate la utilizarea lor si la modul in care conduceti.

Exista mai multe categorii de anvelope disponibile: pentru soferii care conduc pe distante lungi, pentru aventurierii moderni sau pentru aventurierii extremi. Si aceste categorii se declina si in anvelope vara, respectiv anvelope iarna.

VORBIM DESPRE 2 SAU 4 ROTI MOTRICE: DAR CE INSEAMNA?

Rotile motrice sunt rotile carora le este transmisa puterea motorului. Functionarea rotilor motrice este strans legata de cea a transmisiei fiecarui vehicul. De aceea, este important sa stiti daca aveti un vehicul cu tractiune pe 2 sau 4 roti.

Tractiune pe 2 roti sau 2-2

Atunci cand un 4X4 are doua roti motrice, inseamna ca puterea este transmisa fie de puntea fata (tractiune), fie de puntea spate (propulsie). Marea majoritate a SUV-urilor au tractiune 2WD, deoarece sunt vehicule concepute pentru condusul in oras si pe asfalt.

Prin urmare, pentru acest tip de vehicul nu este obligatoriu sa schimbati toate cele 4 anvelope in acelasi timp, ci puteti inlocui cele 2 anvelope fata sau cele 2 anvelope spate.

Cu toate acestea, in cazul in care diferenta de uzura dintre cele doua axe este prea mare, se recomanda schimbarea tuturor celor patru anvelope. Un exemplu tipic de pana de cauciuc la un vehicul cu 2 roti motrice: daca diferenta de uzura dintre anvelopa ramasa pe axa si cea noua este mai mare de 5 mm, nu aveti alta optiune decat sa schimbati ambele anvelope.

Tractiune pe 4 roti

Atunci cand vorbim de un vehicul sau SUV 4X4 ca este in tractiune integrala, puterea motrice este transmisa de toate cele 4 roti. Aici trebuie sa fiti atenti.

Vehiculele cu tractiune integrala au multe avantaje, inclusiv faptul ca se pot simti in largul lor chiar si in conditii dificile: un drum neasfaltat, o poteca abrupta, un obstacol de depasit, putine dificultati le rezista.

Nu degeaba acest tip de vehicul se numeste 4X4! Prin urmare, este imperativ ca cele 4 anvelope sa fie identice: marca, model, dimensiune, indice de sarcina si viteza, nivel de uzura.

Daca ar fi sa schimbati doar 2 anvelope, diferenta dintre cele 2 punti ar duce la viteze de rotatie diferite si la uzura prematura a transmisiei sau chiar la deteriorarea diferentialului!

Aveti o anvelopa intepata? Din pacate, va trebui sa cumparati si sa montati 4 anvelope noi.

CARE SUNT DIFERITELE CATEGORII DE ANVELOPE 4X4?

Anvelope de inalta performanta

Potrivita pentru SUV-urile de top, aceasta categorie de anvelope se inspira din aceleasi tehnologii ca si anvelopele High Performance pentru autoturisme, respectiv anvelope silentioase, confortabile, sportive, dinamice si care beneficiaza de cele mai recente inovatii din domeniu.

Anvelope de drum

Extrem de eficiente pe asfalt, acestea sunt montate pe majoritatea vehiculelor 4X4 si SUV urbane. Cu toate acestea, eficienta lor off-road ramane foarte limitata. Denumirea H/T pentru Hightway-Terrain este adesea folosita in denumirea modelelor. Prin urmare, aceste anvelope sunt dedicate drumului pentru 80 pana la 100% din durata lor preconizata de utilizare.

Pneuri mixte

Acestea sunt recunoscute prin denumirea A/T pentru All-Terrain. Acest tip de anvelopa este foarte versatil si este destinat unei utilizari in general 50% pe sosea si 50% in afara soselei. Este un compromis bun intre confortul pe asfalt si rezistenta si tractiunea bune pe terenuri mai accidentate.

Anvelope off-road

Aceasta este o intrebare dificila! Etichetat M/T pentru Mud-Terrain, acest tip de anvelopa este conceput pentru conditii foarte dificile. Destinate amatorilor experimentati, unele modele au chiar si un nivel de trecere notat pana la 9 pentru probe off-road sau raiduri. Cu benzi de rulare foarte profunde si un grad ridicat de robustete pentru a se proteja impotriva ruperii si taierii, capacitatea sa de utilizare pe sosea nu depaseste 20%.

In ceea ce va priveste, sunteti mai degraba « genul » 4×4 sau SUV?

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla detalii