Anvelope Iarna, Utile Anvelope

De ce nu sunt suficiente doar 2 anvelope de iarna?

Pentru a reduce costurile, unele persoane sunt tentate sa utilizeze in perioada iernii doar 2 anvelope de iarna pentru axa motrica. Legea interzice aceasta practica, care oricum nu este lipsita de pericole. Publicatia Rezulteo a dorit sa verifice acest lucru si a participat la testele organizate de catre producatorul de anvelope Michelin, pe pista Val-d-Isere din Franta. Vehicule utilizate: Renault Megane 3 avand dimensiunea necesara 195/65R15 si Peugeot 3008 avand dimensiunea necesara 205/55R16, iar anvelopele din test au fost: anvelope Michelin Alpin 4 (de iarna) si anvelope Michelin Primacy 3 (de vara).

test_Michelin_anvelope iarna

Atunci cand temperatura scade sub 7 grade Celsius, performantele anvelopelor se inverseaza, astfel cele de iarna ajung la performante maxime, datorita continutului ridicat de siliciu, spre deosebire de anvelopele de vara al caror cauciuc se va intari la contactul cu frigul, devenind neaderente.

Testul a constat in principal in proba de slalom, la viteza constanta, utilizand un stil de conducere non-sportiv.

Rezultatul – chiar daca a existat un nivel bun de tractiune, la prima miscare a volanului masina este aproape de a derapa, facand extrem de dificila abordarea virajelor si aparand o diferenta uriasa de aderenta in curba si la franare intre anvelopele de vara si anvelopele de iarna. Practic acest lucru duce la o uriasa subvirare (daca anvelopele de vara sunt pe axul fata) sau o supravirare (daca anvelopele de vara sunt pe osia din spate). Utilizarea a doar doua anvelope de iarna, pe oricare tren de rulare, indiferent daca masina are tractiune fata, spate sau integrala nu este suficient si va exista un dezechilibru la rulare.

Astfel, pentru o siguranta sporita si pentru un nivel mai bun de control al vehiculului este recomandata echiparea masinii cu anvelope de iarna pentru toate cele 4 roti.

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla detalii