Teste Anvelope, Teste anvelope 4X4/SUV/Off-Road, Teste anvelope All Season, Teste anvelope Iarna, Teste anvelope Vara

Metoda test anvelope iarna ADAC

echipa-adac

In articolul urmator va vom prezenta metoda test anvelope iarna ADAC, ce este utilizata de catre binecunoscuta asociatie auto germana.

Teste ADAC

De ce sunt testele ADAC importante?

Cea mai renumita asociatie automobilistica germana, a contribuit la imbunatatirea sigurantei pe sosea de aproape 116 ani. Clubul automobilistic ADAC are peste 18 milioane de membri si cateva mii de angajati. ADAC ia parte la dezvoltarea infrastructurii rutiere, sustine traininguri si detine o vasta retea de asistenta rutiera. Cercetarea si testele efectuate au dus la o imbunatatire in ceea ce consta siguranta pe sosea. ADAC nu testeaza doar anvelope sau automobile, ci si accesorii cum ar fi scaunele auto pentru copii.

Una dintre activitatile cele mai interesanta ale organizatiei ADAC este testul ciclic al anvelopelor.

In fiecare an expertii ADAC selecteaza modele de anvelope in doua sau trei dimensiuni si sunt testate independent. Anvelopele de vara si all-season sunt testate primavara, iar cele de iarna sunt testate toamna. Toate rezultatele sunt publicate in presa si pe internet inaintea inceputului de sezon, asa ca soferii pot verifica performantele anvelopelor inaintea inceperii sezonului.

Ce verifica testele ADAC?

Sunt efectuate teste ce arata comportamentul anvelopelor in conditii variate. Performanta fiecarui model este verificata cu ajutorul a 7 teste ce vor da rezultatul final dupa cum urmeaza:

  • durata de viata (10% din scor)
  • consumul de carburant (10% din scor)
  • zgomotul si confortul (5% din scor)
  • performanta pe suprafete uscate (15% din scor)
  • performanta pe suprafete umede (30% din scor)
  • performanta pe zapada (20% din scor)
  • performanta pe gheata (10% din scor)

Pentru fiecare categorie se va da un scor intre 0,5 si 5,5. Cu cat e mai mic, cu atat mai bine. Scorul mediu se va calcula din scorurile partiale de mai sus.

0,5 la 1,5 – foarte bun

1,5 la 2,5 – bun

2,5 la 3,5 – satisfacator

3,6 la 4,5 – suficient

peste 4,5 – insuficient

Anvelopele trebuie sa obtina rezultate bune in toate categoriile pentru a avea recomandari prestigioase.

Organizatia a adoptat un principiu prin care doar un singur model ce a obtinut rezultate pozitive in toate categoriile, poate fi recomandat. Se ia in considerare balansul optim de performante, pentru a se evita situatiile in care o anvelopa ce exceleaza in testele de durabilitate si economie de combustibil dar are peformante periculos de mici pe suprafete ude, sa obtina un scor foarte bun. Castigatorul va fi modelul cu performante optime peste tot.

Inca un lucru bine de mentionat este ca organizatia ADAC nu da niciodata un scor de „foarte bine”, acest rating fiind rezervat pentru anvelope viitoare ce vor avea performante cu mult fata de ce avem acum.

Ca in anii precedenti, companiile mari nu influenteaza selectia modelelor participante in test. Ele sunt selectate de catre clubul automobilistic bazandu-se pe situatia pietei si de fiecare data independent. Testele din acest s-au efectuat cu anvelope de top de la companii cu renume cat si anvelope cu preturi accesibile, ce sunt deja disponibile pe piata de cativa ani. Anvelopele testate nu sunt livrate de catre producator ci achizitionate direct de catre ADAC de la distribuitori obisnuiti.

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla detalii