In cazul ultimelor generatii de anvelope de iarna structura, designul si compozitia benzii de rulare sunt rezultatul unor simulari si teste computerizate. Rolul benzii de rulare a unei anvelope de iarna este de a sapa in zapada si de a elimina apa, zapada topita si noroiul de pe suprafata de rulare, cat mai rapid si eficient, pentru a folosi in mod constant o noua si curata zona de contact intre pneu si sosea.
In plus, pe langa santurile laterale, anvelopele de iarna au caneluri longitudinale late si adanci, utilizate pentru a canaliza apa, noroiul sau zapada topita de pe suprafata de contact, pentru a reduce riscul de aparitie a acvaplanarii si de a imbunatati tractiunea si stabilitatea.
In cazul anvelopelor de iarna actuale, cele mai populare modele ale benzii de rulare sunt directionale sau asimetrice.
Anvelope de iarna directionale
-
Au de cele mai multe ori o sageata inscriptionata pe peretele lateral, care indica directia de rotatie.
-
Sunt foarte eficiente in evacuarea apei, noroiului si a zapezii topite de pe suprafata de rulare, reducand considerabil riscul de aparitie a acvaplanarii.
-
De cele mai multe ori au lamele aderente dispuse in zig-zag pe suprafata de rulare.
Anvelopele de iarna asimetrice
-
Designul exterior al benzii de rulare este diferit de cel exterior.
-
Partea interioara a benzii de rulare are rol de a canaliza apa si noroiul si pentru a asigura aderenta optima la franare si accelerare, atat pe uscat, cat si pe ud sau pe zapada.
-
Partea exterioara a benzii de rulare are rolul de a aduce un plus de stabilitate si siguranta in viraje.
-
La montajul acestui tip de anvelope de iarna trebuie respectat marcajul lateral inside – outside.
Consultati acum oferta completa AnvelopeMAG pentru: anvelope iarna