Featured

Sfaturi pentru intretinerea anvelopelor

intretinerea anvelopelor:
AnvelopeMAG
Version:
2016

Reviewed by:
Rating:
5
On 2016/09/02
Last modified:2016/09/02

Summary:

sfaturi intretinere anvelope

Intretinerea anvelopelor reprezinta un subiect de interes in industria auto avand in vedere ca e in stransa legatura cu performanta si siguranta vehiculului, asadar va oferim cateva aspecte de care sa tineti cont in ceea ce priveste intretinerea corespunzatoare pneurilor :

uzura neuniforma a anvelopelorAlinierea rotilor

Alinierea rotilor este afectata la fiecare groapa sau bordura lovita, avand ca rezultat uzura neuniforma si mai rapida a anvelopelor, lucru ce afecteaza manevrabilitatea vehiculului. Se recomanda verificarea periodica a alinierii rotilor intr-un service autorizat, astfel durata de viata a cauciucurilor va creste si manevrabilitatea va fi imbunatatita.

Verificarea uzurii

Utilizarea anvelopelor cu adancimea de profil mica este in primul rand ilegala dar si riscul acvaplanarii este crescut, vehiculul este mai putin manevrabil astfel siguranta pe parcursul deplasarii fiind si ea compromisa.

Minimul legal al adancimii de profil este de 1,6mm la anvelopele de vara iar pe timp de iarna, cand carosabilul este acoperit cu gheata, unele tari europene cer ca adancimea sa fie de cel putin 3 sau 4 mm.

Verificarea presiunii

Presiunea AnvelopelorIn jur de 60% din soferii europeni circula cu presiunea prea scazuta in anvelope.

Presiunea scazuta in anvelope are ca rezultat uzura mai rapida a acestora, performanta scazuta a vehiculului, distanta de franare mai mare, siguranta si manevrabilitatea compromise, consumul sporit de carburant.

Presiunea prea mare, pe de alta parte are ca urmari uzura neuniforma a cauciucurilor si durata de viata scazuta a anvelopelor.

Se recomanda verificarea lunara a presiunii, inainte de a porni la drum, cand anvelopele sunt reci.

Echilibrarea rotilor si interschimbarea acestora

Uzura este uniforma si durata de viata a anvelopelor este prelungita cand rotile sunt schimbate intre ele la fiecare 10.000 km rulati.

La schimbarea rotilor intre ele, este recomandata si echilibrarea intr-un service autorizat, pentru a elimina vibratiile la rulaj. In acest fel se previne uzarea prematura a anvelopelor iar suspensiile si cuzinetii de la roata nu vor avea de suferit.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Va rugam sa introduceti rezultatul operatiei: *