Test 2020 anvelope iarna 225/55 R17 – AUTO BILD – revine cu o noua evaluare a anvelopelor de iarna. De data aceasta un test destinat masinilor crossover SUV/4×4, pe dimensiunea 225/55 R17. Testul a inclus si anvelope de vara ca referinta in anumite probe de evaluare. Dintre cele zece anvelope iarna testate, primele patru anvelope au primit premiul ”Exemplar”, care a inclus noul Goodyear UltraGrip Performance +, mult imbunatatitul profil Bridgestone Blizzak LM005, precum si noul Michelin Alpin 6 si Vredestein Wintrac Pro.
Clasament anvelope iarna testate
Castigatorul testului a fost Goodyear UltraGrip Performance+ care a oferit o performanta totala buna. Astfel, expertii Auto Bild au caracterizat anvelopa ca fiind precisa si dinamica in toate conditiile de drum. Bridgestone Blizzak LM005 s-a descurcat bine pe uscat si umed, astfel asigurandu-si pozitia a 2 a. Pe pozitia 3 s-au plasat modelele Michelin si Vredestein care au performat bine pe tot parcursul testului. In schimb la evaluare s-a tinut cont fie de pretul cam mare, in cazul Michelin, fie de un consum mai mare de combustibil, in cazul Vredestein.
Dunlop si Toyo au ocupat locurile 5 si 6, ambii fiind ambele anvelope fiind etichetate ca „bun”. Dunlop a avut cele mai bune rezultate in testul pe zapada, dar a fost „penalizat” pentru franarea slaba pe uscat, in timp ce Toyo a intampinat dificultati cu franarea pe umed. Ultimele 4 anvelope din top, au oferit performante slabe pe carosabil umed. Mai slabe decat cele ale anvelopelor de top.
Detalii conditii testare anvelope
Anvelopa de vara folosita ca referinta a avut un avantaj important in testul pe carosabil uscat, cu o distanta de 5,3 metri. In timp ce anvelopele de vara au depasit intotdeauna anvelopele all season si de iarna la franarea pe uscat, se intampla rar sa vedem un decalaj atat de mare. Si acest lucru este cel mai probabil din cauza greutatii suplimentare si centrul de greutate mai ridicat al BMW X1, ce a folosit pentru test.
Daca in timp ce anvelopa de vara si-a mentinut avantajul in testul pe uscat, dintre anvelopele de iarna Bridgestone a avut cele mai bune rezultate. In testul de franare pe carosabil umed, anvelopa de la Bridgestone a obtinut cel mai bun rezultat cu o diferenta de doar 2.5 metri, fata de anvelopa de vara. Vredestein s-a dovedit a fi cea mai buna anvelopa de iarna in timpul manipularii pe teren umed, in timp ce Duraturn a prezentat o performanta slaba. In ceea ce priveste acvaplanarea, anvelopa de la MAXXIS a oferit cele mai bune rezultate.
Testul de franare pe zapada a indicat anvelopa Dunlop ca fiind cea mai buna, devansand anvelopele de la Uniroyal si Goodyear. Tractiunea pe zapada a avut din nou Dunlop pe prima pozitie in test. Dunlop a terminat testul de zapada cu o tripla victorie, performand cel mai bine si la manipularea pe zapada.
Anvelopa Michelin a fost cam zgomotoasa in acest test, lucru care nu a mai fost intalnit pana acum la aceasta anvelopa. Anvelopa de vara a folosit cel mai putin carburant la test, iar Uniroyal a fost cea mai neasteptata surpriza dintre anvelopele de iarna.
Top final test 2020 anvelope iarna 225/55 R17 – AUTO BILD
Locul 1 (exemplar)
Goodyear UltraGrip Performance+
Anvelope premium exemplare, cu cea mai buna calitate pe zapada, precizie ridicata a directiei si proprietati dinamice de manipulare in toate conditiile meteorologice, distante scurte de franare pe zapada/ud, confort bun, pret corect.
Locul 2 (exemplar)
Bridgestone Blizzak LM005
Performante convingatoare pe tot parcursul testului, comportament precis la directie, distante scurte de franare pe zapada si umed, manevrabilitate dinamica pe uscat, zgomot exterior redus, raport bun pret/performanta.
Locul 3 (exemplar)
Michelin Alpin 6
Anvelopa premium cu calitati de manevrabilitate stabile pe orice vreme, manevrabilitate excelenta pe carosabil umed, directie precisa cu feedback bun. Pret ridicat, zgomot crescut.
Vredestein Wintrac Pro
Anvelopa de iarna echilibrata, cu caracteristici dinamice de conducere pe drumuri umede, rezistenta mare la acvaplanare, distante scurte de franare pe teren umed, confort bun. Rezistenta la rulare usor ridicata.
Locul 5 (bun)
Dunlop Winter Sport 5
Cea mai buna performanta de conducere pe zapada, rezistenta buna la acvaplanare, comportament precis la directie, manevrabilitate dinamica pe teren umed. Distante de franare putin mai lungi pe carosabil uscat.
Locul 6 (bun)
Toyo Observe S944
Anvelope echilibrate, cu caracteristici de conducere stabile pe drumuri acoperite de zapada si umede, rezistenta ridicata la acvaplanare. Raspuns lent la directie si virare pe carosabil umed.
Locul 7 (convenabil)
Uniroyal MS+ 77
Anvelopa profesionista de iarna cu caracteristici de conducere foarte bune pe zapada, rezistenta redusa la rulare. Aderenta medie pe teren umed, distante lungi de franare pe teren umed si uscat, subvirare in timpul manipularii pe teren umed.
Locul 8 (convenabil)
Maxxis Premitra Snow WP6
Cele mai bune performante de acvaplanare, distante scurte de franare pe zapada, manevrabilitate stabila pe uscat, pret scazut. Distante mai mari de franare pe carosabil umed, raspuns lent la directie, rezistenta mai mare la rulare.
Locul 10 (nerecomandat)
Duraturn Mozzo Winter
Anvelopa de iarna ieftina cu calitati bune pe zapada. Aderenta scazuta pe teren umed, rezistenta scazuta la acvaplanare, raspuns slab la directie, distante de franare pe umed si uscat periculos de lungi.