Teste Anvelope, Teste anvelope Iarna

Test 2020 anvelope iarna 205/55 R16 – ADAC

Test 2020 anvelope iarna 205/55 R16 - ADAC

Test 2020 anvelope iarna 205/55 R16 – ADAC – Zapada, gheata, carosabil inghetat, umed sau uscat… Ce anvelope vor fi cele mai bune pentru a face fata diferitelor conditii meteorologice in cea mai rece perioada a anului? La aceasta intrebare au raspuns expertii ADAC si testarea anvelopelor lor care a implicat 15 modele de anvelope iarna in marimea 205/55 R16.

Sezonul de iarna incepe nu cu primul inghet, ci cu montarea sau achizitionarea unui nou set de anvelope de iarna. Pentru a veni in ajutorul soferilor, publicatiile din industria europeana concureaza pentru a publica rezultatele testelor comparative independente ale anvelopelor, astfel incat cititorii lor sa poata face o alegere in cunostinta de cauza.

Sezonul testelor de anvelope de iarna in toamna anului 2020 a fost deschis de Auto Bild din Germania, cu testul sau la scara larga, care a implicat peste 50 de modele; a fost imediat urmat de alti grei, cum ar fi asociatia de conducere auto ADAC din Germania.

In total, cele doua teste ADAC au comparat performanta cu 28 de modele, relevante pentru 2020, in doua dimensiuni: 15 modele de anvelope pentru autoturisme de clasa medie in dimensiunea 205/55 R16 91H (pana la 210 km/h) si 13 anvelope modele pentru SUV-uri si monovolume in dimensiunea 235/55 R17 103V (pana la 240 km/h). Si, in timp ce in primul caz, doar doua modele de anvelope au prezentat in cele din urma rezultate clar mai slabe, in al doilea caz, un singur model de iarna a prezentat performante bine echilibrate si a fost evaluat ca „Bun”.

Lista modele testate:

  • Bridgestone Blizzak LM005
  • Continental WinterContact TS860
  • Dunlop Winter Sport 5
  • Falken Eurowinter HS01
  • Giti GitiWinter W1
  • Goodyear UltraGrip 9+
  • Hankook Winter i*Cept RS2 W452
  • King Meiler Winter Tact WT81
  • Maxxis Premitra Snow WP6 — testata pentru prima data
  • Michelin Alpin 6
  • Pirelli Cinturato Winter
  • Sava Eskimo HP2
  • Semperit Speed-Grip 3
  • Toyo Observe S944
  • Tristar Snowpower HP

Masina de testat a fost un Volkswagen Golf GTI. Testele de zapada au fost efectuate in Ivalo, Finlanda. Testele pe carosabil normal au fost efectuate la baza de testare Bridgestone din Italia.

Rezumat rezultate test

Anvelopele testate la cea mai bine vanduta dimensiune – 205/55 R16 – au facut o impresie generala pozitiva asupra expertilor ADAC: din cele 15 modele testate (expertii au testat performanta la volan, siguranta, confortul si economia), cinci au avut o performanta „buna” si inca sapte au avut o performanta „satisfacatoare”. Unul dintre modele a primit verdictul „suficient” din cauza aderentei slabe pe carosabilul uscat, iar alte doua anvelope testate au pierdut multe puncte din cauza tractiunii slabe pe teren umed, primind astfel calificativul „nerecomandat”.

Un podium cu anvelope bine echilibrate

1. Anvelope Bridgestone Blizzak LM005

PERFORMANTA BUNA

BRIDGESTONE Blizzak LM005

Victoria in test a fost castigata de Bridgestone Blizzak LM005, care a fost deosebit de impresionant pe carosabilul umed. Cu toate acestea, in comparatie cu alti candidati la victorie, a demonstrat cea mai mica rezistenta la uzura.

2. Anvelope Michelin Alpin 6

 

PERFORMANTA BUNA

MICHELIN Alpin 6

Michelin Alpin 6, pe de alta parte, care s-a clasat pe locul al doilea, se poate lauda intr-adevar cu o durata de viata lunga. Kilometrajul estimat este de aproape 43.000 km. In acelasi timp, dezvoltarea producatorului francez pe clasa premium este aproape la nivelul liderului competitiei.

3. Anvelope Dunlop Winter Sport 5 si Anvelope Hankook Winter i*Cept RS2 W452

PERFORMANTA BUNA

DUNLOP Winter Sport 5                                    HANKOOK i*cept RS2

Dunlop Winter Sport 5 si Hankook Winter i * Cept RS2 W452 au impartit a treia pozitie a podiumului castigatorilor. Aceste anvelope au demonstrat performante adecvate pe drumuri umede, acoperite de zapada si uscate. In același timp, anvelopa Dunlop s-a dovedit a fi mai rezistenta la uzura (kilometraj estimat la 39.500 km) si cea mai eficienta anvelopa de la test.

5. Anvelope Maxxis Premitra Snow WP6

PERFORMANTA BUNA

MAXXIS Premitra Snow WP6

Cea de-a cincea pozitie a testtului ADAC 2020 a fost marcata cu mandrie de Maxxis Premitra Snow WP6 de la producatorul de anvelope din Taiwan. Acest model a completat grupul „verde”, unde a fost cel mai bun la testele pe teren uscat, in timp ce pe carosabilul umed si pe suprafetele de iarna a pierdut mai multe puncte decat rivalii sai in ceea ce priveste aderenta si tractiunea. Rezistenta sa la uzura este pana la nivelul modelului Bridgestone. Un rezultat bun pentru o anvelope aflata la prima testare.

Sapte dintre modelele de anvelope testate au primit un verdict „satisfacator” din cauza unor defecte evidente constatate de experti. Mai exact, raspunsul slab de manevrare pe drumurile uscate a dus la devalorizarea clasamentului general pentru aproape toate anvelopele: necesitatea de a face reglaje de directie compromite semnificativ experienta de conducere.

6. Anvelope Falken Eurowinter HS01

PERFORMANTA SATISFACATOARE

 

Falken Eurowinter HS01

Falken Eurowinter HS01 a obtinut o clasare satisfacatoare nu numai pentru performanta pe carosabil uscat ci, de asemenea, pentru aderenta la zapada.

7. Anvelope Continental WinterContact TS 860 si Anvelope Goodyear UltraGrip 9+

PERFORMANTA SATISFACATOARE

CONTINENTAL WinterContact TS860                               GOODYEAR_ULTRAGRIP-9+

Performanta slaba pe carosabilul uscat a afectat reputatia claselor premium Continental WinterContact TS 860 si Goodyear UltraGrip 9+, chiar daca altfel nu s-au gasit probleme cu aceste doua modele de anvelope. Modelul Continental s-a clasat pe locul al doilea la testele umede, in timp ce anvelopele Goodyear au performat la testul de eficienta a consumului de combustibil. Trebuie remarcat faptul ca pentru sezonul de iarna 2020/2021 producatorul de anvelope a pregatit urmatorul model in linie – Continental WinterContact TS 870. Avand in vedere pandemia si consecintele sale, lansarea acestui nou model a fost reprogramata pentru anul urmator.

 

9. Anvelope Sava Eskimo HP2

PERFORMANTA SATISFACATOARE

SAVA Eskimo HP2

In ciuda rezistentei reduse la rulare si a performantelor bune pe zapada, Sava Eskimo HP2 a demonstrat o performanta aproape nesatisfacatoare la testarea pe teren umed din cauza problemelor de manipulare.

10. Anvelope Toyo Observe S944

PERFORMANTA SATISFACATOARE

TOYO Observe S 944

Cu exceptia performantei sale uscate, modelul Toyo Observe S944 a aratat destul de bine in teste, avand in vedere rivalii sai la testele de zapada si carosabil umed. De asemenea, s-a dovedit a fi destul de eficient din punct de vedere al consumului de combustibil.

 

11. Anvelope Pirelli Cinturato Winter

PERFORMANTA SATISFACATOARE

PIRELLI Cinturato Winter

Comparativ cu alte modele, Pirelli Cinturato Winter a prezentat un raspuns de manipulare mai putin perfect. In același timp, Pirelli a obtinut cel mai mare scor la testele de zapada.

 

12. Anvelope Giti GitiWinter W1

PERFORMANTA SATISFACATOARE

GITI GitiWinter W1

Giti GitiWinter W1 a prezentat si el un raspuns de manipulare mai putin perfect. In acelaai timp, modelul Giti a aratat un rezultat mai putin perfect pe trotuarul umed, care s-a datorat rezistentei slabe la hidroplanare si raspunsului slab la manevrare, chiar daca s-a comportat destul de increzator pe zapada.

 

13. Anvelope Semperit Speed-Grip 3

PERFORMANTA SUFICIENTA

SEMPERIT Speed-Grip 3

Deficitul acut al tractiunii pe carosabil uscat a trimis acest model pe a 13-a pozitie a topului. In acelasi timp, trebuie spus ca a asigurat performante destul de decente pe zapada, iar pe trotuarul uscat a oferit mai multa tractiune decat Dunlop.

 

14. Anvelope King Meiler Winter Tact WT81

NERECOMANDATA

KING MEILER Winter Tact WT81TRISTAR Snowpower HP

Singura anvelopa de iarna resapata la test, King Meiler Winter Tact WT81, a devenit unul dintre cele doua modele care au obtinut un verdict „nerecomandat” de la experții testelor. Performanta acestei anvelope pe carosabilul umed lasa mult de dorit: a demonstrat nu numai cea mai mare distata de franare, ci si raspunsul de manevrare cel mai putin precis. De asemenea, se caracterizeaza printr-o lipsa mare de tractiune pe trotuarul uscat si asigura un confort minim la conducere. Performanta sa de zapada a fost evaluata ca fiind satisfacatoare, dar a fost inca mult sub nivelul mediu demonstrat de majoritatea concurentilor. In mod curios, kilometrajul asteptat de la King Meiler Winter Tact WT81 s-a dovedit a fi cel mai mare la test – aproximativ 45.000 km, care este mai lung decat al Michelin. Cu toate acestea, nu se poate ascunde o performanta evident slaba in spatele unei vieti lungi de rulare.

15. Anvelope Tristar Snowpower HP

NERECOMANDATA

TRISTAR Snowpower HP

Aceasta anvelopa de iarna a demonstrat performante destul de decente in testarile pe teren uscat, uimind expertii cu cea mai mica distanta de franare, dar pe zapada si in special pe carosabil umed, performansa sa a ridicat multe intrebari din partea echipei de experti ADAC. Problemele cele mai importante ale acestor anvelope chinezesti pe teren umed au fost cu adevarat un raspuns slab la manevrare si rezistenta la hidroplanare laterala.

ADAC aminteste: atunci cand cumparati anvelope noi, toate trebuie sa aiba aceeasi data de fabricatie si aceleasi specificatii tehnice. Daca cumparati un set de anvelope uzate din anul precedent, asigurati-va ca adancimea ramasa a benzii de rulare este suficienta. Pentru anvelopele de iarna, ADAC recomand adancimea minima ramasa a benzii de rulare de 4mm.

Grafic rezultate test

Infografic rezultate test 2020 anvelope iarna 205/55 R16 H (ADAC)

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla detalii