UTQG / Indicele de uzura – La ce foloseste?

anvelope:
AnvelopeMAG
Version:
2015

Reviewed by:
Rating:
5
On 2015/08/10
Last modified:2015/08/06

Summary:

UTQG (Uniform Tire Quality Grading) / Indicele de uzura (Treadwear) este un sistem impus de piata din Statele Unite ale Americii, folosit pentru a compara nivelul de performanta oferit de o anvelopa, cu scopul de a ajuta clientii in luarea deciziei de achizitie. Daca initial guvernul american a supravegheat procesul de catalogare a performantelor anvelopelor, ratingurile publicate sunt acum bazate pe evaluarile producatorilor.

Concret, acest lucru inseamna ca ratingurile pot fi utilizate pentru a compara anvelopele aceluiasi producator (de exemplu, comparatie intre doua anvelope Dunlop), dar nu pentru a compara anvelope fabricate de producatori diferiti (de exemplu, o anvelopa Michelin comparata cu o anvelopa Continental). Intr-adevar, masuratorile se bazeaza pe datele proprii apartinand fiecarui producator de anvelope.
Codul UTQG include trei informatii referitoare la performantele unei anvelope: indicele de uzura, aderenta anvelopei si temperatura.

 
– Indicele de uzura (Treadwear) – este primul criteriu al acestui cod, avand valori intre 60 si 700. De exemplu, o anvelopa Bridgestone catalogata cu indicele de uzura 100 se va uza de doua ori mai rapid decat o anvelopa a aceluiasi producator, marcata cu indicele 200.

indice de uzura anvelope

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– Aderenta (Traction) – al 2 lea criteriu al acestui cod, indica capacitatea anvelopei de a frana pe carosabil ud, in linie dreapta. Valorile acestui criteriu sunt cuprinse intre AA (cea mai buna clasa) si C.

aderenta anvelope

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– Temperatura (Temperature) – ultimul criteriu, indica rezistenta anvelopei la generarea de caldura si capacitatea sa de a dispersa caldura. Evaluarea se bazeaza pe note de la A (cel mai bun) la clasa C (valoare minima acceptata pentru ca o anvelopa sa fie vanduta pe piata americana).

anvelope temperatura

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Concluzionand, aceste criterii ofera o serie de informatii sumare, care nu pot inlocui etichetarea privind clasele energetice si mai presus de toate, rezultatele testelor. Acestea sunt singurele elemente care pot fi folosite pentru a evalua performanta reala a unei anvelope.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Va rugam sa introduceti rezultatul operatiei: *