Teste Anvelope, Teste anvelope All Season, Teste anvelope Iarna, Teste anvelope Vara

Anvelope mai late sau mai inguste?

Anvelope mai late sau mai inguste?

Anvelope mai late sau mai inguste? Care sunt avantajele sau dezavantajele utilizarii anvelopelor mai late sau mai inguste? La aceasta intrebare au incercat sa raspunda reprezentantii ADAC care au testat cinci anvelope Michelin, avand dimensiuni diferite (225/40R18Y, 225/55R17V, 205/55R17V, 195/65R15H, 185/65R05T), iar masina utilizata a fost un Kia Ceed 1,6 CRDi.

anvelope-late-sau-inguste

Rezultatele au fost urmatoarele:

Franare. Atat pe carosabil umed cat si pe carosabil uscat anvelopele mai late au fost net superioare celor inguste.

Acvaplanare. Anvelopele late sunt mult mai predispuse la acvaplanare comparativ cu cele mai inguste.

Nivel de zgomot. Anvelopele mai inguste sunt mai silentioase fata de anvelopele mai late. In plus, anvelopele care sunt mai late cu 3 cm manifesta o rezistenta la rulare mai mare cu aproximativ 6% .

Comfort. In cazul unor mici denivelari pe carosabil, anvelopele mai late absorb mai eficient vibratiile si imbunatatesc calitatea calatoriei.

Concluzie

Avantajele anvelopelor mai late:

  • Distante mai reduse de franare (atat pe sosea uda cat si pe sosea uscata);

  • Aderenta mai buna in viraje;

  • Nivel de comfort la rulare mai bun.

Avantajele anvelopelor mai inguste:

  • Mai putin predispuse la acvaplanare;

  • Zgomot la rulare mai redus;

  • Pret mai mic.

anvelope-late-sau-inguste-2

Share Button
 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla detalii
 
Citește articolul precedent:
Hamann modifica Lamborghini Aventador

Tunerul german Hamann s-a ocupat de Lamborghini Aventador si a reusit sa ii ofere un aspect spectaculos, demn de filmele...

Închide